وظایف پرستار سالمند در منزل

۵۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

خاموش شدن تلویزیون به چه علت است؟

علت خاموش شدن تلویزیون در مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت است و دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شود اما به طور عمده علت کلی ان می تواند فرسودگی و فرسایش برد های دستگاه باشد. یکی از برد های مهمی که در روشن شدن دستگاه نقش مهمی دارد برد پاور است که در صورت خرابی این قطعه ممکن است دستگاه روشن نشود و یا به طور ناگهانی خاموش شود.

نوسان برق

یکی از عمده ترین و شایع ترین دلایل خرابی تلویزیون نوسان و بالا و پایین شدن ولتاژ و جریان ها می باشد که نتیجه ی آن خرابی مین برد می باشد که باعث خرابی برد پاور شده است. برای جاوگیری از بروز این مشکل همیشه از محافظ های برق استفاده نمایید و از اتصال مستقیم تلویزیون به برق شهری شدیدا خودداری نمایید. در صورت بروز این مشکل تلویزیون را از برق کشیده و با تعمیرکار حرفه ای و با تجربه تماس حاصل نمایید.

تعمیر مشکل خاموشی

برای تعمیر دستگاه باید ابتدا منشا آن را پیدا نمایید و بدانید که علت این موضوع خرابی کدام قسمت می باشد و سپس اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. معمولا این خرابی ناشی از سوختن و یا فرسایش برد پاور است که در مدل های H  و EH بسیار شایع می باشد.

برای رفع این مشکل به دلیل سوختن کامل برد باید این قطعه به طور کامل تعویض گردد. از دیگر قطعاتی که ممکن است دچار اسیب دیدگی گردد سی پی یو است که دلیل خرابی این قطعه را می توان استفاده از اچ دی ام ای نامرغوب و خراب دانست که باعث خرابی این قطعه و رسیور آن شده است. در صورتی که سی پی یو تلویزیون در بازار موجود بود با تعویض آن می توان مشکل را برطرف کرد در غیر این صورت باید مین برد را به طور کامل تعویض نمایید. (دلیل تعویض کامل مین برد این است که سی پی یو روی مین برد قرار دارد) دلایل دیگرخاموشی تلویزیون می توان به صورت زیر باشد.

خرید تلویزیون سامسونگ مدل 43Q60T | قیمت تلویزیون سامسونگ مدل 43Q60T

خرابی مدار استند بای

این قطعه جهت تغذیه ی MCU در حلت خاموش بودن دستگاه می باشد. به علت وجود این قطعه است که به راحتی می توانید تلویزیون را روشن نمایید. (زمانی که تلویزیون از برق کشیده شده است این حالت غیر قابل کاربرد است) در زمانی که تلویزیون روشن است با فشار دادن دکمه ی پاور سیگنالی به قطعه ی MCU فرستاده می شود و بعد از دریافت ان تلویزیون شروع به کار می کند. لین مدار بروی برد SMPS قرار دارد و با استفاده از خازن ها عملکرد خود را به خوبی انجام می دهد. در صورت خرابی این قطعه نیز ممکن است دستگاه روشن نشود.

خرابی برد پاور و روشن نشدن دستگاه

 یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن دستگاه خرابی برد پاور است. خرابی IC می تواند باعث بروز این مشکل شود و باید این قطعه را تعویض نمایید همچنین در حالتی باید خازن های اطراف IC نیز تعویض نمایید. بعد از تعویض این قطعه به راحتی دستگاه عملکرد سابق خود را به دست خواهد آورد.

نمایندگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

علت خرابی در فلت تلویزیون سامسونگ

علت خرابی در فلت تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علت خرابی در فلت تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فلت تلویزیون سامسونگ

خرابی فلت یکی از خرابی های رایج است که ممکن است برای بیشتر تلویزیون ها اتفاق بیوفتاد. دلیل خرابی فلت آبخوردگی تلویزیون می باشد. مکان این قطعه در زیر قاب و سطح جلوئی می باشد و به راحتی در صورتی که به این قسمت رطوبت و یا آب برخورد کند این قطعه دچار اسیب و خرابی می شود. در صورت وارد شدن مایعات به این قسمت پین های فلت که برای انتقال تصاویر تعبیه شده اند دچار خرابی و اتصالی می شود و در نتیجه فلت اسیب می بیند.

تعمیر فلت

در صورتی که خرابی این قطعه فقط در حد خرابی پین ها باشد به راحتی با تعمیر و تعویض ان ها می توان مشکل را برطرف نمود. در صورتی که اب خوردگی باعث سوختگی ای سی های پردازنده شود و فلت به طور کامل بسوزد دیگر تعمیر این مشکل را برطرف نمی کند و باید قطعه را به طور کامل تعویض نمایید.

برای تعمیر این قطعه باید حتما از وسایل خاص و ویژه استفاده نمایید زیرا این قطعات ظرافت بالایی را دارند. برای تعمیر از بندینگ ماشین استفاده می شود فلت معیوب و اسیب دیده از دستگاه خارج شده و فلت به جای آن در تلویزیون قرار می گیرد.

بندینگ ماشین در واقع ابزاری است که با چسباندن دوباره قطعه با استفاده از کمپرس های فشار هوای داغ، لنزهای فوق پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دوگانه، پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرما دهی به ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB بتواند فلت سالم را در جای خود قرار دهد. در فلت ها علاوه بر پین ها، COF ها نیز قرار دارد که خرابی این قسمت از پنل نیز بسیار شایع است و از بندینگ ماشین برای برطرف کردن این مشکل استفاده می شود.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ | نمایندگی تلویزیون سامسونگ Samsung

تعویض فلت تلویزیون سامسونگ

زمانی تعویض قطعه کار ساز است که دیگر با تعمیر آن مشکل برطرف نشود و در این هنگام باید قطعه را با فلت سالم و اورجینال تعویض نمایید. فلت ها اصولا نوار های باریک و انعطاف پذیر است که وظیفه ی اصلی و مهم آن انتقال و ایجاد تصویر می باشد.

بر روی هر فلت IC ها قرار دارد تا بتواند به پردازش و انتقال تصویر کمک کند. در صورتی که برای این قطعه مشکلی به وجود آید خطوط گرافیکی که در روی فلت ها قرار گرفته است بر اثر اب خوردگی دچار خرابی شده باشد و با عبور جریان زیاد از بین می رود و اسیب می بیند. در این حالت که به طور کامل فلت از کار میوفتد باید آن را به طور کامل تعویض نمایید.

تلویزیون سامسونگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

علل خرابی برد پاور در تلویزیون های سری C سامسونگ

علل خرابی برد پاور در تلویزیون های سری C سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علل خرابی برد پاور در تلویزیون های سری C سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاور چیست؟

پاور یا منبع تغذیه قطعه ای در تلویزیون است که انرژی دستگاه را تامین می نماید. این قطعه باعث می شود تا دستگاه روشن شده و همچنین روشن بماند و تصاویر را اجرا نماید. در صورت خرابی این قطعه به طور کامل عملکرد دستگاه از بین می رود یا به اصطلاح دستگاه به طور کامل خاموش می شود. اصولا خرابی پاور علت های گوناگون و مختلفی دارد که در ادامه به طور کامل مورد بحث قرار می گیرد. به طور کلی خرابی پاور را جدی بگیرید زیرا در صورت نادید گرفتن این موضوع ممکن است قطعات دیگر نیز مورد اسیب قرار گیرند.

تلویزیون های سری c سامسونگ

این سری تلویزیون های سامسونگ در سال 2010 وارد بازار شده است. در این سری از تلویزیون های سامسونگ برد بک لایت و برد پاور جدا از یکدیگر قرار دارد و فقط در چینش و نوع قطعات تغییراتی ایجاد شده است. در این سری از تلویزیون ها خرابی شایع معمولا خرابی پاور است که باعث خرابی بک لایت نیز می شود، می باشد.

علت خرابی پاور

خرابی پاور علت های گوناگونی دارد که می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. در ادامه چند نمونه از این علت ها را توضیح خواهیم داد.

خراب شدن ترانزیستورهای پاور

یکی از قطعاتی که ممکن است باعث خرابی پاور شود، خرابی ترانزیستورها می باشد در این حالت و برای رفع این مشکل باید ترانزیستور را تعویض نمایید. در بعضی حالت ممکن است این قطعه یافت نشود و به ناچار باید برد پاور را تعویض نمایید.

چشمک زدن چراغ LED و روشن نشدن دستگاه

در صورتی که شاهده این حالت بودید بهتر است پاور را تعمیر نمایید زیرا علت این موضوع خرابی پاور است. (برای نتیجه ی نهایی باید دستگاه توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد زیرا در حالتی ممکن است خرابی از جانب مین برد باشد.)

دیر روشن شدن تلویزیون

در زمانی که تلویزیون در زمان مناسب خود روشن نمی شود و یا به زبان ساده تر دیر روشن می شود علت این خرابی پاور می باشد. لازم به ذکر است که به راحتی می توان تعمیر در محل نیز انجام داد.

روشن شدن دستگاه و توقف کامل بر روی پاور

علت عمده ی این موضوع خرابی پاور است. اما لازم به ذکر است که در تلویزیون های LED منشا این خرابی مین برد می باشد. اما در صورتی که پاور دچار خرابی شده است حتما باید اقدامات مربوط به تعمیر پاور را انجام دهید. همچنین نگران نباشید زیرا تعمیر پاور به راحتی قابل اجرا می باشد.

خاموشی خود به خود تلویزیون بعد از چند ساعت

منشا این خرابی نیز مربوط به پاور می باشد که بهتر است هرچه سریع تر این قطعه را تعمیر نمایید تا قطعات مجاور را درگیر نکند.

خاموشی کامل تلویزیون

یکی از نشانه های رایج و متداول خاموشی تلویزیون می باشد که منشا آن به طور عمده پاور تلویزیون است. در این حالت نیز باید به طور کامل تلویزیون را تعمیر کرده تا قطعات مجاور مورد آسیب قرار نگیرد.

سامسونگ | فروش تلویزیون | Samsung LED UHD 4K 50MU7980 Smart Series 7

موبایل ساموسنگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

خرابی خازن های برد پاور

خرابی خازن های برد پاور

ممکن است آماده تماشای برنامه تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه خود باشید. شما تلویزیون خود را روشن می کنید و متوجه می شوید که تلویزیون به طور کامل روشن نمی شود اما صدای تلویزیون در حال پخش است. یکی از دلایل این مشکل می تواند خرابی خازن های برد پاور باشد. خبر خوب این است که برای تعمیر تلویزیون فقط با چند ابزار اساسی می توانید تلویزیون خود را در کمتر از یک ساعت تعمیر کنید.

اما در حالتی که تلویزیون شما به هر طریقی از نظر فیزیکی آسیب دیده است مثل شکستگی دستگاه، شکستگی صفحه ی نمایشگر یا وارد شدن آب به دستگاه ، این تعمیر برای شما مناسب نیست.

مرحله 1 ابزار مورد نیاز

برای این تعمیر به 5 مورد اصلی نیاز دارید:

  • لحیم کاری آهن و لحیم کاری
  • پیچ گوشتی فیلیپس
  • انبر
  • سیم چین
  • خازن های سالم

 

مرحله 2

این ابزارها لازم نیستند ، اما می توانند روند کار را آسان تر کنند.

پیچ گوشتی مغناطیسی ، چرخشی ، انعطاف پذیر (برای کمک به باز کردن تمام پیچ های پوشش)

پیچ گوشتی بی سیم (برای کمک به باز کردن تمام پیچ های پوشش)

فتیله دزدگیر (لحیم کاری ذوب شده را جذب می کند)

مکنده لحیم کاری (حذف لحیم ذوب شده)

Flux Pen (شار روی لحیم کاری باعث می شود که جریان پیدا کند و "چسبنده" کمتری باشد)

مولتی متر

مرحله 3

پس از جدا کردن همه اتصالات از تلویزیون ، باید جای پایه را بردارید. اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده بود ، باید تلویزیون را از دیوار جدا ، و براکت نصب را از پشت تلویزیون جدا کنید.

فلش های قرمز: این پیچ ها را جدا کنید تا قاب تلویزیون از آن جدا شود.

فلش های آبی: این 4 پیچ را حذف کنید تا یک دیواره از تلویزیون خود جدا کنید.

در هنگام خارج کردن قاب پشتی تلویزیون مراقب باشید زیرا ممکن است اتصالاتی را به همراه داشته باشد.

مرحله 4

هنگام کار با تلویزیون همیشه آن را صاف نگه دارید (مانند تصویر آن)

در بالا تصویری از قسمت پشت تلویزیون معمولی است. تمام پیچ ها را در امتداد لبه خارجی پوشش پشتی بردارید. تعداد این پیچ ها 10 تا 16 عدد می باشد.

همچنین پیچ هایی در هر مکانی که پلاگین های برق یا سیم باشند وجود دارد. می توانید این موارد را در وسط پایین تصاویر مشاهده کنید.

مرحله 5 باز کردن پیچ ها

غالباً در ناحیه ای که سیم را وصل می کنید ، یک پیچ یا دو را می توانید پیدا کنید. اینها را نیز حذف کنید

مرحله 6

سپس "برد پاور" را مشخص کنید. هر تلویزیون کمی متفاوت است ، اما برد پاور می تواند دارای خازن های باشد.

نمایندگی تلویزیون سامسونگ | نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ

مرحله 7

تمام سیم های سیم کشی را از برد مدار جدا کنید. یک سیم کش بر روی کلیپ اتصال دهنده (نه سیم کشی) باید برای از بین بردن آنها کافی باشد. در این برد مخصوص سامسونگ 7 تسمه مختلف وجود دارد.

مرحله 8

پیچ های نگهدارنده برد پاور را بررسی نمایید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است بیشترین تخته ها دارای 6 پیچ هستند.

مرحله 9

این خازن ها در رنگ ها و اندازه های زیادی وجود دارند اما در هر برد پاور به راحتی پیدا می شوند. در بیشتر موارد شما قادر خواهید بود تا خازن های معیوب را شناسایی کنید. شما به مهارت های خاصی در زمینه الکترونیک یا آزمایش نیاز ندارید.

مرحله 10

هنگامی که یک خازن خراب شود ، واکنش شیمیایی داخل خازن می تواند گاز هیدروژن تولید کند ، بنابراین خازن ها دارای دریچه هایی هستند که به قسمت بالای قوطی های آلومینیومی بریده شده اند. اینها برای شکسته شدن و رها کردن گاز موجود در داخل خازن است. بنابراین ، یک خازن که شکست خورده است می تواند گاز را تولید کند.

مرحله 11

یکی دیگر از نشانه های خازن شکست خورده ، نشت مایعات (الکترولیت) است. این نشت می تواند یک تخلیه نارنجی یا قهوه ای از بالا یا پایین خازن باشد. اما یک خازن می تواند بزرگ شود اما نشتی ندارد.

خازن ها همیشه علائم قابل توجهی از شکست را نشان نمی دهند. اما اگر هر دو نشانه فوق را در صفحه خود مشاهده کردید ، می توانید مطمئن باشید که نزدیک به تعمیر تلویزیون خود هستید.

مرحله 12

در برد پاور که در تصویر نشان داده شده است ، من مشخص کرده ام که کدام خازن ها را باید برای علائم عدم موفقیت بررسی کنید. این خازن ها خازن های الکترولیتی آلومینیومی هستند و به احتمال زیاد علت مشکل شما هستند. خازن های با فلش سبز به احتمال زیاد معیوب هستند.

مرحله 13

خازن ها قطبی دارند. معنی این است که مانند باتری ، آنها دارای یک مثبت (+) و یک منفی (-) هستند. قبل از جدا کردن هر خازن ، توجه داشته باشید که در کدام طرف نوار سفید خازن روبرو است. شما باید خازن جدید را در همان جهت قرار دهید.

مرحله 14

اکنون که خازن های معیوب را شناسایی کرده اید. آنها را با یک قلم از نوع "تیز" خارج نمایید.

برای خارج کردن خازن ها باید لحیم کاری را اغاز کنید و 10 دقیقه آن را گرم کنید.

نوک آهن لحیم کاری را روی یک سرب در قسمت پشتی تخته بمالید و در آنجا نگه دارید تا زمانی که لحیم شدن اغاز گردد. به عقب و جلو در مسیر ادامه دهید. پس از انجام عملیات فوق ، خازن به راحتی بیرون می آید.

مرحله 15

خازن سالم و خوب را وارد کنید ، مطمئن شوید که طرف منفی را در محل صحیح قرار دهید.

سپس لحیم کاری را اغاز نمایید.

مرحله 16

آهن لحیم کاری و لحیم کاری خود را روی سرب قرار دهید تا گرما ذوب لحیم شود. هنگامی که لحیم کاری روی سرب ذوب شد ، چند بار آهن را روی سرب و لحیم کننده بمالید تا لحیم کاری تمیز و روی سرب ذوب شود.

مرحله 17

خازن نصب شده! در صورت وجود هرگونه شار یا محلول لحیم کاری ، کافی است منطقه را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

 

تعمیر تلویزیون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

علل سیاه شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ

علل سیاه شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علل سیاه شدن تصویر در تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ایجاد سیاهی به چه علت است؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که به وجود می آید سیاه شدن تصویر تلویزیون است و عمده دلیل آن می تواند خرابی  بک لایت باشد به طور کلی در صورت خرابی بک لایت ممکن است لکه های سیاه و تاریک را در صفحه ی نمایشگر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که دلیلی خرابی بک لایت نیز می تواند استفاده ی مداوم از تلویزیون و یا زیاد بودن نور آن باشد. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است هر دو ساعت یکبار به تلویزیون خود به مدت 15 دقیقه استراحت دهید.

برای تعمیر بک لایت و رفع این مشکل نیز ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه شوند همچنین ممکن است تعدادی از لامپ ها در بک لایت مورد اسیب قرار گرفته باشند و برای رفع این مشکل نیاز به تعویض آن را داشته باشید.

لازم به ذکر است در مواردی دیده شده است که برای تعمیر این مشکل باید ماژور را تعویض نمایید و برای تعویض ماژور ممکن است پنل تلویزیون مورد اسیب قرار گیرد. به همین دلیل برای پیشگیری از این مشکل عمده ی تعمیرکاران پنل را به طور کامل تعویض می نمایند.

خرابی بک لایت

عمده دلیل سیاه شدن تصویر خرابی این قطعه می باشد. به احتمال زیاد ممکن است لامپ های این قسمت معیوب شود و تصویر به طور کامل در آن ناحیه از بین برود. خرابی و تعویض لامگ معیوب را جدی بگیرید زیرا برای جبران ممکن است به لامپ های سالم ولتاژ چند برابر وارد شود و نتیجه ی آن خرابی لامپ های سالم نیز باشد. پس بهتر است بعد از مشاهده ی این خرابی هرچه سریع تر اقدام به تعمیر و تعویض آن نمایید.

جایگزین لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی معرفی شدند

خرابی پنل

دومین دلیل سیاه شدن تصویر می تواند خرابی پنل باشد. در خصوص سیاه شدن تصویر نیز می تواند علت آن خرابی ماژور یا لیکوئید پنل تلویزیون باشد. به طور کلی پنل قطعه ای است که دارای طول عمر مشخصی می باشد و بعد از پایین یافتن طول عمر آن ممکن است عملکرد دستگاه تحت تثیر قرار گیرد و با سیاه شدن تصویر و یا ایجاد لکه های سیاه خود را نمایان کند. برای رفع این مشکل نیز باید به طور کامل پنل تعویض شود تا مشکل به طور کامل برطرف گردد و  عملکرد دستگاه به حالت اولیه ی خود باز گردد.

سوختگی پیکسل ها

علت دیگر سیاه شدن تصاویر نیز می تواند سوختگی پیکسل ها باشد. به طور کلی هر پیکسل در تلویزیون دارای 3 ساب پیکسل است که می تواند رنگ ها را ایجاد نماید. جالب است بدانید که کنترل پیکسل ها نیز به صورت گروهی خواهد بود و توسط ترانزیستور ها ایجاد رنگ و کنترل آن ها صورت پذیر است. در صورت خرابی پیکسل ها خاموش می شود و می سوزد. عده ی برای رفع این مشکل فشار با سوزن را پیشنهاد می کنند که راه حل بسیار اشتباهی است زیرا با ایجاد فشار توسط سوزن ممکن است وضعیت بدتر شده و پیکسل های مجاور نیز دچار سوختگی و اسیب دیدگی شوند. برای رفع این مشکل نیز حتما از متخصص و تعمیرکار حرفه این کمک بگیرید تا به راحتی این مشکل را بر طرف نمایند.

لپ تاپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

حالت تصویر را در تلویزیون سامسونگ انتخاب کنید

حالت تصویر را در تلویزیون سامسونگ انتخاب کنید

چه در طول روز تماشای یک فیلم ترسناک در تاریکی و یا تماشای یک کارتون روشن ، حالت تصویری را پیدا کنید که درست باشد. به تنظیمات بروید ، تصویر را انتخاب کنید و سپس حالت تصویر را انتخاب کنید. حالت تصویری را انتخاب کنید که متناسب با شرایط فعلی شما باشد تا بتوانید تجربه ی تماشای جدیدی را داشته باشید.

گزینه های موجود را بررسی کنید:

استاندارد: این حالت پیش فرض است که برای اکثر محیطهای مشاهده مناسب است. (با هر شرایط نوری)

پویا: تصاویر در محیط های دید روشن روشن تر و واضح تر هستند.

طبیعی: فشار چشم را برای یک تجربه مشاهده راحت کاهش می دهد.

فیلم: برای تماشای تلویزیون یا فیلم در یک اتاق تاریک مناسب است.

اندازه تصویر را تنظیم کنید

شما در حال تماشای یک فیلم یا سریال تاریک هستید و سایه ها کمی عجیب به نظر می رسند. مشکلی نیست ، می توانید تنظیمات تصویر را مرتب تنظیم کنید تا عملکرد مناسب و درست باشد. به تنظیمات بروید ، تصویر را انتخاب کنید و سپس Expert Settings را انتخاب کنید. تنظیمات مورد نظر خود را تغییر دهید. در اینجا چند گزینه برای شخصی سازی وجود دارد:

نور پس زمینه: به شما امکان می دهد چقدر نور صفحه نمایش را تنظیم کنید. اگر اتاق شما به خصوص روشن است ، ممکن است بخواهید این تصویر را روشن کنید و اگر اتاقتان تاریک است ، آن را خاموش کنید.

روشنایی: میزان روشنایی صفحه را تغییر می دهد.

کنتراست: به شما امکان می دهد تا کنتراست یا عناصر تاریک و نور صفحه نمایش را تنظیم کنید.

وضوح: به شما امکان می دهد تا میزان وضوح تصویر خود را تنظیم کنید.

رنگ: اشباع رنگ ها را روی صفحه نمایش شما تشدید می کند.

رنگ (:(G / R  به شما امکان می دهد رنگ تصویر را بین سبز و قرمز تغییر دهید.

نمای تمیز دیجیتال: نویز تصویر و حواس پرتی هایی مانند سوسو زدن را کاهش می دهد.

آموزش تعمیر لوازم خانگی در تبریز – آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی در تبریز

تنظیم رنگ

شاید شما در حال تماشای یک انیمیشن با یک طرح رنگی غیرمعمول باشید؛ می توانید از گزینه های موجود در زمینه رنگ موجود برای تقویت رنگ های موجود در صفحه خود استفاده کنید. ابتدا به تنظیمات بروید و انتخاب کنید و سپس تصویر> تنظیمات خبره را انتخاب کنید. بعد ، گزینه ای را انتخاب کنید:

جالب و استاندارد: این حالت ها فقط درصورتی که Picture Mode روی Dynamic تنظیم شده باشد قابل دسترسی هستند. :Cool Standard رنگ آبی خنک را به رنگ ها اضافه می کند ، در حالی که هیچ رنگی به رنگ ها افزوده نمی شود.

Warm1 : رنگ صورتی گرم را به رنگ ها اضافه می کند.

Warm2 : یک رنگ صورتی روشن تر به رنگ ها اضافه می کند.

حالت های ویژه مشاهده

توجه: این ویژگی فقط در مدلهای منتخب موجود است.

به تنظیمات بروید ، تصویر را انتخاب کنید و سپس حالت ویژه مشاهده را انتخاب کنید. حالت را انتخاب کنید که متناسب با وضعیت شما باشد. می توانید از حالت های دیدنی ویژه زیر استفاده کنید:

حالت ورزشی: تنظیمات تلویزیون خود را برای تماشای ورزش بهینه کنید.

حالت بازی: حالت بازی را برای سرعت مطلوب هنگام انجام بازی های ویدیویی با یک کنسول بازی روشن کنید. پس از فعال سازی ، ممکن است کاهش جزئی در کیفیت گرافیک وجود داشته باشد.

حالت HDR + Mode: هنگام مشاهده محتوایی که بطور طبیعی از HDR پشتیبانی نمی کنند از این استفاده کنید.

توجه: حالت بازی در دسترس نیست مگر اینکه کنسول بازی به دستگاه متصل باشد. کنسول های بازی همچنین می توانند اندازه و کنتراست تصویر تلویزیون شما را تنظیم کنند تا کیفیت تصویر بازی ویدیویی را بهینه کند.

کالیبراسیون تلویزیون

با فعال کردن این قابلیت فیلم ها و بازی های جدید به معنای واقعی به نظر می رسد و واقعی تر هستند ، اما در صورت اشتباه بودن تنظیمات تلویزیون ، ممکن است از نظر ظاهری عالی به نظر نرسند. گزینه های مختلفی برای کمک به شما برای کالیبراسیون تلویزیون خود با تنظیم تنظیمات تصویر وجود دارد.

تنظیمات تصویر بیشتر

تنظیمات بیشتری نیز برای سفارشی کردن تصویر در تلویزیون شما وجود دارد. مانند نمونه هایی که در ادامه قرار گرفته است.

:Auto Motion Plus  وضوح تصویر را برای بهینه سازی تصاویر سریع متحرک تقویت کنید. Auto Motion Plus: ، کاهش Blur ، کاهش Judder ، LED Clear Motion.

 :Smart LED روشنایی مناطق جداگانه روی صفحه را کنترل کنید تا به طور خودکار کنتراست به حداکثر برسد.

حالت فیلم: حالت فیلم را روشن کنید تا انتقال قاب از منابع ویدئویی قدیمی تر هموارتر شود. این عملکرد تنها در دسترس است که سیگنال ورودی تلویزیون ، AV ، کامپوننت (480i ، 1080i) یا HDMI (1080i) باشد.

 :HDMI Black Level سطح سیاه را تنظیم کنید تا روشنایی و کنتراست تصویر HDMI را بهینه کنید.

کنتراست پویا: برای جلوگیری از اختلاف زیاد بین مناطق روشن و تاریک ، کنتراست را به صورت خودکار تعادل دهید.

:Tone Colour تن رنگی را انتخاب کنید که متناسب با ترجیحات مشاهده شما باشد.

:White Balance دمای رنگ تصویر را طوری تنظیم کنید که اشیاء سفید روشن تر به نظر برسند.

گاما: میزان روشنایی وسط تصویر را تنظیم کنید.

فقط حالت RGB : تنظیم اشباع و رنگ کانال های رنگ قرمز ، سبز و آبی را تنظیم کنید.

:Color Space تنظیمات فضای رنگ را برای تصفیه طیف رنگ ها روی صفحه خود تنظیم کنید.

بازنشانی تصویر: همه تنظیمات تصویر را به طور پیش فرض کارخانه بازگردانی کنید.

 

تعمیرات پرینتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

عوامل خرابی بک لایت در تلویزیون های سری C سامسونگ

عوامل خرابی بک لایت در تلویزیون های سری C سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با عوامل خرابی بک لایت در تلویزیون های سری C سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بک لایت چیست؟

ابتدا لازم در رابطه با بک لایت اطلاعات لازم را داشته باشید. لازم است که بدانید برای ایجاد تصویر و ایجاد آن بر روی صفحه ی نمایشگر باید یک منبع در تلویزیون نور سفید را تولید کند. این منبع نور در تلویزیون بک لایت ها می باشند که با ایجاد نور می توانند تصاویر را ایجاد کنند. تنوع بک لایت ها بسته به تنوع تلویزیون ها دارد به صورتی که در سال های اولیه ی ساخت تلویزیون به دلیل کم بودن تنوع، بک لایت نیز از تنوع کمی برخوردار بود. اما در دنیای امروزه و با پیشرفت علم بک لایت ها متنوع شده اند. بهتر است بدانید که عملکرد بک لایت به این صورت است که ابتدا نور را به پشت تصویر می تاباند و تصویر را ایجاد می نماید. به عنوان مثال تصاویر پزشکی نیز، پزشک برای دیدن تصاویر آن را روی صفحه ی با نور سفید می گذارد تا بتواند تصویر را به راحتی مشاهده نماید.

انواع بک لایت

نوع بک لایت وابسته به نوع تلویزیون است. در تلویزیون های LCD در بک لایت از یک نوع لامپ فلورسنت به کار گرفته شده است. ویژگی این لامپ ها به این صورت است که دارای ضخامتی به اندازه ی مداد و بلندی یا طولی به اندازه ی اینچ تلویزیون را دارند. نحوه ی قرار گرفتن این لامپ ها به صورت طولی و به تعداد 12تا 24 عدد در پشت تلویزیون و صفحه ی نمایشگر می باشد تا به راحتی بتواند نور را ایجاد نمایند.

اصولا لامپ های فلورسنت توان بالا و یا انرژی زیادی را برای تولید تصاویر مصرف می نمایند.  که نتیجه ی این مصرف انرژی ، ایجاد گرمای زیاد می باشد. در پی این گرمای زیاد این قسمت و قطعات مجاور دچار استهلاک و یا فرسایش بیشتر می شوند.

بک لایت در کدام قسمت تلویزیون قرار گرفته است؟

اصولا برای مشاهده ی تصاویر بک لایت باید سر تا سر تلویزیون قرار بگیرد تا به راحتی بتواند نور را ایجاد کرده و در نتیجه ی آن تصویر ایجاد شود. با توجه به این نکته می توان گفت بک لایت صفحه ی است که روی آن لامپ ها قرار گرفته و در سر تا سر تلویزیون قرار گرفته است. به همین دلیل بهتر است مراقب تلویزیون به خصوص صفحه ی نمایشگر آن باشید تا به بلک لایت اسیبی وارد نشود و برای تعمیر این قسمت مجبور به پرداخت هزینه های سنگین نباشید.

چه عواملی باعث خرابی بک لایت LED در تلویزیون سامسونگ سری C می شود؟

1- وجود قطعات با کیفیت مناسب و پایین

در ساخت تلویزیون و قطعات داخلی آن ممکن است قطعات با کیفیت مناسب و پایین استفاده شود و دلیل این امر ممکن است کاهش هزینه ها باشد. ممکن است در بعضی حالت عمر مفید این قطعات 5 سال بوده باشد و بعد از 5 سال شاهد عملکرد نامناسب دستگاه خود باشید.

اما نمی توان این حالت را به تمام تلویزیون ها نسبت داد. در شرایطی دیده شده که تلویزیون دارای قطعات با کیفیت بوده است اما در اثر استفاده ی نامناسب عمر مفید تلویزیون پایین آمده باشد.

2- بالا بودن ولتاژ بایاس لامپ ها در لحظات اولیه ی روشن شدن دستگاه

ممکن است نور صفحه ی نمایشگر به قدری زیاد تنظیم شده باشد که هنگام روشن کردن دستگاه، به دلیل وارد شدن انرژی به طور ناگهانی به لامپ ها ولتاژ بالایی وارد شده باشد و لامپ ها نتوانند این ولتاژ را تحمل نمایند. نتیجه ی این بالا بودن ولتاژ خرابی لامپ و در پی آن خرابی بک لایت می باشد.

تعمیرگاه و نمایندگی مجاز مرکزی لوازم خانگی |

3- جدا شدن لامپ بک لایت در برد آن

وجود این حالت بیشتر در تلویزیون های که دارای بک لایت شاخه ای هستند دیده می شوند. بک لایت های شاخه ای به این صورت است که شاسی اصلی در واقع مسئولیت خنک کردن لامپ ها را بر عهده دارند. با گذر زمان ممکن است چسب بین لامپ ها و فلز زیرین آن شل شده و یا ضعیف شود و با گرم شدن لامپ ها این لامپ به طور کامل شل شود.

4- تنظیم نور زیاد در منوی تنظیمات

زمانی که شما برای تماشای فیلم و سریال از بالاترین سطح نور استفاده می  کنید در واقع دارید به لامپ ها و بک لایت فشار مضاعف را وارد می نمایید. در این حالت لامپ ها توان بالایی را صرف می نمایند تا تصویر را ایجاد کنند و همین امر باعث کاهش عمر بک لایت می شود

برای جلوگیری از خرابی بک لایت و کاهش هزینه ی های خود بهتر است همیشه نور صفحه ی نمایش را متناسب با نور منزل انتخاب نمایید، گزینه ی صرفه جویی انرژی را انتخاب نمایید و یا تلویزیون را در فواصل 2 تا 3 ساعت به مدت 15 دقیقه خاموش نمایید.

 

گوشی سامسونگ

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

علل خرابی مین برد درتلویزیون سامسونگ

علل خرابی مین برد درتلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علل خرابی مین برد در تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تعمیرات سامسونگ اصفهان - (تعمیرات در منزل شما ) | حامی سرویس

مین برد چیست؟

یکی از قطعات مهمی که با بروز خرابی در آن به کل عملکرد تلویزیون تحت شعاع قرار می گیرد مین برد است. قبل از شروع هر مطلبی لازم به ذکر است که در صورت خرابی این قطعه هرچه سریع اقدام به تعمیر آن نمایید تا به قطعات دیگر آسیب نرساند.(به این دلیل که این قطعه با بخش های زیادی از تلویزیون در ارتباط است) اصولا خرابی مین برد نشانه های را در پی دارد که در قسمت های بعد این نشانه ها را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

عملکرد مین برد به این صورت است که این سیستم با بخش های زیادی از تلویزیون در ارتباط است. این برد مدیریت بخش های چون کنترل و سوئیچ صدا و تصاویر و همچنین بررسی ورودی و خروجی آن ها، دریافت فرمان از کنترل و کلید های تلویزیون و ... را برعهده دارد.

زمان روشن بودن این سیستم چراغ قرمز تلویزیون روشن می شود که این نشانه ی این است که تلویزیون شروع به کار کرده است. بعد از آن پاور شروع به کار کرده و بخش های مختلف تلویزیون نیز مثل بک لایت، برد تی کان، پردازنده اصلی و ... عملکرد خود را آغاز می کنند. زمان روشن شدن مین برد اصولا چراغ قرمز تلویزیون به رنگ آبی یا سبز در می آید اما در صورت خرابی این قطعه به کل این فرآیند مختل خواهید شد.

اصلی ترین علل خرابی مین برد

مین برد اصولا اصلی ترین و مهم ترین بخش تلویزیون به حساب می آید دلیل این امر این است که بر روی مین برد، پردازشگر  های تلویزیون، حافظه ها مثل رم، ورودی ها و خروجی های متفاوت مثل ورودی صدا، تصویر، یو اس پی و اچ دی ام آی قرار و ... قرار دارد. علت اصلی خرابی این قطعه به طور کل استفاده ی کابل اچ دی ام ای خراب و معیوب می باشد. بعد از وصل شدن این اچ دی ام ای به تلویزیون سی پس یو آسیب دبده و در پی ان مین برد نیز مورد آسیب قرار می گیرد. در صورت خرابی این قطعه امکان تعمیر نیز وجود دارد و لازم به ذکر است که همیشه تعمیر را در الویت قرار دهید تا هزینه های خود را تا حد امکان کاهش دهید.

اما در صورت آسیب زیاد و غیر قابل استفاده بودن این قطعه، تعویض نیز امکان پذیر است و با توجه به قیمت آن می توان گفت برای رفع این مشکل به راحتی می توان اقدام به تعویض این قطعه نمود.

 

اسپیکر گوشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

قطع تصویر در تلویزیون های سامسونگ

قطع تصویر در تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با قطع تصویر در تلویزیون های سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

10 مشکل و خرابی در تعمیر تلویزیون | ماهان سرویس

علائم خرابی بک لایت

صفحه ای که به تدریج کمرنگ تر می شود ، مانیتوری که هنگام روشن کردن آن تصاویر می لرزند ، یا صفحه نمایش که قبل از تاریکی چشمک می زند همه نشانگر یک LCD با بک لایت خراب و معیوب است. بیشتر صفحه نمایش های LCD برای ایجاد نور به لامپ های فلورسنت احتیاج دارند ، بنابراین در بعضی از زمان ها ممکن است با خرابی لامپ صفحه نمایش خود مواجه شوید.

انواع بک لایت

بلورهای مایع که پیکسل ها را در یک مانیتور LCD تشکیل می دهند ، انتقال دهنده هستند. این بدان معناست که آنها توانایی روشن کردن خود را ندارند و به نور پس زمینه برای ایجاد تصویر نیاز دارند. صفحه نمایش های LCD از دو نوع لامپ برای نور استفاده می کنند. اولین نور پس زمینه LED است. که برای ایجاد تصویر از دیود تابش نور استفاده می کنند. در واقع یک لامپ LED تا طول عمر 50،000 ساعت عمر دارد. نور پس زمینه کم کارآمد تر لامپ فلورسنت کاتد سرد یا CCFL است. نور پس زمینه CCFL بین 20،000 تا 40،000 ساعت طول می کشد. که عمر آن نسبت به لامپ های LED بسیار کم است و دلیل این عمر گرمایی است که لامپ های فلورسنت ایجاد می کنند که این گرما باعث خرابی بک لایت می شود.

صفحه نمایش کم نور یا تیره

یکی از سه نشانه اصلی خرابی بک لایت ، صفحه LCD کم نور است. اگر متوجه شدید LCD شما دارای صفحه ای است که به نظر تاریک است ، تنظیمات روشنایی و کنتراست خود را روی مانیتور خود بررسی کنید. اگر افزایش این تنظیمات صفحه را روشن نمی کند ، یا فقط آن را به طور موقت روشن می کند ، لامپ که صفحه شما را روشن می کند احتمالاً خراب است. که این لامپ در واقع در بک لایت قرار دارد.

صفحه سوسو زدن

دومین نشانه اصلی وجود صفحه نمایش است که می لرزد. درست مانند صفحه نمایش کم نور یا تیره ، بهتر است ابتدا دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. سیم برق و سایر کابل های متصل به تلویزیون خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که قطع سیگنال یا قطع شدن منبع تغذیه سالم است. بعد از بررسی و عدم حل مشکل ممکن است سوسو زدن تصویر یکی از نشانه های خرابی بک لایت باشد.

قطع تصویر صفحه نمایش

سومین علامت مهم در رابطه با بک لایت معیوب این است که مانیتور روشن نمی شود و یا فقط برای یک ثانیه ، و سپس صفحه ی نمایشگر به رنگ سیاه تبدیل می شود و دیگر تصاویر قابل مشاهده نخواهد بود. در این حالت ، تلویزیون شما همچنان روشن است و شما قادر به شنیدن صدا خواهید بود. دلیل این خرابی بک لایت خراب و معیوب است که حال روشنایی صفحه را ایجاد نکرده و در نتیجه صفحه ی نمایشگر تاریک است. قبل از هرکاری بهتر است ابتدا منبع برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه شاخه ها به درستی وصل شده اند. بعد از بررسی و عدم حل مشکل پس بک لایت تلویزیون مورد آسیب قرار گرفته است.

لامپ را تعویض کنید

یکی از راه های که برای تعمیر بک لایت وجود دارد این است مه می توانید بک لایت فرسوده و یا سوخته را تعویض کنید. این فرایند نه تنها به تخصص برق نیاز دارد بلکه در مورد لحیم کاری نیز به تجربه بسیار زیادی دارد. جایگزینی فقط باید توسط یک حرفه ای یا یک فرد با مهارت در سطح حرفه ای انجام شود. اگر تعویض لامپ معویب منجر به حل مشکل نشد ممکن است مشکل اصلی از جانب اینورتر باشد. اینورتر قدرت را برای دو چراغ LED و CCFL تأمین می کند. در صورت عدم موفقیت ، جریان برق قطع می شود و مانند بک لایت همان علائم را در پی دارد.

نمایندگی رسمی سامسونگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ

علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

10 مشکل و خرابی در تعمیر تلویزیون | ماهان سرویس

پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر یکی از مشکلات متداول است که در صورتی که خرابی از جانب برد ها و سخت افزار تلویزیون نباشد به راحتی قابل تعمیر است. به راحتی می توانید به تنظیمات تلویزیون بروید و مشکل پرش تصاویر را حل نمایید.

تنظیمات کارخانه

راه حل اولیه برای رفع این مشکل تنظیم مجدد تلویزیون است که در تنظیمات تلویزیون در قسمت منو است. این امر باعث می شود هرگونه تنظیم نادرست صفحه یا تنظیمات نادرست تصویر که ممکن است باعث پرش صفحه تلویزیون شود ، پاک شود. همچنین تلویزیون در صورتی که تلویزیون به دیوار نصب است آن را از دیوار جدا کنید و بعد از 5 دقیقه دوباره وصل کنید.

تنظیمات تصویر را دقیق انجام دهید

اگر پرش صفحه با ALL CABLE ، SAT ، Streaming Media و DVD Blu-Ray (اصولاً هر چیزی که تماشا می کنید) اتفاق می افتد ، ممکن است خود تلویزیون به خوبی تنظیم نشده باشد. به MENU تلویزیون بروید و تنظیم تصویر را انتخاب کنید و

بررسی کابل ها

اگر پرش روی صفحه با JUST CABLE اتفاق می افتد ، جعبه CABLE را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. جعبه CABLE را در تنظیمات CABLE MENU تنظیم مجدد کنید. توجه: کابل ممکن است تا حدی خاموش باشد یا ممکن است در منطقه شما کار کند ، برای اطمینان از شرکت کابل خود تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید

تنظمیات SAT

اگر پرش روی صفحه با JUST SAT اتفاق می افتد ، جعبه SATELLITE را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات SAT جعبه را در تنظیمات SAT MENU تنظیم کنید. مطمئن باشید که SAT در موقعیت صحیح قرار گرفته است و هیچ چیزی مانع آن نمی شود.

تنظیمات JUST Streaming Media

اگر پرش صفحه با JUST Streaming Media اتفاق می افتد ، Media Box را خاموش کنید و سپس روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات Media Box را در تنظیمات MENU Media Box تنظیم مجدد کنید. سرعت اینترنت و استفاده از پهنای باند اینترنت را بررسی کنید. (بسته به نوع سرویس اینترنت شما ممکن است پهنای باند شما پرتاب شود)

اگر تصاویر را از طریق اینترنت دریافت می کنید

اگر پرش روی صفحه با JUST Streaming Media اتفاق می افتد ، از WIFI سوئیچ کنید تا کابل اترنت را وصل کنید. سیگنال WIFI ممکن است به اندازه کافی قوی برای پخش محتوا نباشد.

تنظمیات DVD

اگر پرش روی صفحه نمایش با JUST Blu-ray DVD Player اتفاق می افتد ، پخش کننده DVD Blu-ray DVD را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات پخش کننده Blu-ray DVD Player را در تنظیمات MENU Blu-ray DVD Player تنظیم کنید. دیسک های Blu-ray را برای خراش یا نقص بررسی کنید.

تغییر پورت HDMI

سعی کنید کابل BOX HDMI "COMPONENT" را به یک ورودی HDMI تلویزیون مختلف تغییر دهید. اگر هنگام تماشای SATELLITE مشکلی دارید ، کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید و آن را به یک ورودی متفاوت HDMI TV در تلویزیون خود وصل کنید. (برای مثال: اگر به ورودی HDMI 1 متصل هستید ، کابل HDMI را به ورودی HDMI 2 تغییر دهید.)

خرابی HDMI

سعی کنید کابل HDMI را تغییر دهید. کابل HDMI را بر روی مؤلفه یا دستگاه ی که با آن مشکلی دارید جدا کنید. کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید. کابل HDMI را کنار بگذارید. یک کابل HDMI دیگر دریافت کنید و آن را به تلویزیون و دستگاه وصل کنید.

تنظیمات DVR

اگر پرش روی صفحه نمایش یا نمایش های RECORDED از DVR شما اتفاق می افتد ، DVR را خاموش کنید و سپس روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات DVR را در تنظیمات DVR MENU تنظیم کنید. توجه: در صورت مشاهده IN DEMAND ، بسته به اتصال و سرعت یا کیفیت فیلم یا نمایش فیلم پخش شده ، ممکن است گاهی اوقات در تصویر پرش ایجاد شود.

 

سامسونگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی