مزایای استفاده از پنجره های دو و سه جداره 

  1. ذخیره انرژی
  2. کاهش میزان صدا در خانه
  3. افزایش امنیت و شکستگی
  4. افزایش ارزش ملک و زیبایی در نمای ساختمان
  5. قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل
  6. مهار اشعه uv
  7. عدم تغیر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف
  8. عدم اشتعال
  9. مقاوم در برابر زلزله
  10. عمر بالا و حافظت از محیط ریست
  11. عدم ایجاد بخارات روی شیشه
  12. تنوع در طرح و رنگ و اندازه

انواع پنجره upvc  هافمن

مدل ثابت پنجره Upvc هافمن

یکی از پر استفاده ترین نوع اجزا پنجره هافمن، پنجره upvc است که به خاطر ثابت بودن از یراق آلات نمی شود و در مقایسه کردن با مدل های سایر پنجره در کم کردن آلودگی صوتی اثر بیشتری دارد، از مزایای دیگر پنجره یو پی وی سی هافمن ثابت بالاترین میزان دید بدون مزاحمت فریم را بوجود می آورد و همینطور به علت ثابت بودن عایقی در مقابل گرد و خاک، سرما و گرما می باشد. همچنین این مدل پنجره هافمن به خاطر ساده بودن قابل اجرا روی بسیاری از نماها و طراحی ها صورت می گیرد. از دیگر ویژگی های این مدل پنجره به علت ثابت بودن و نداشتن بازشو از پروفیل پایینی برخوردار می گردد که در نتیجه هزینه کمتری نسبت به پنجره های باز شو در بردارد.

مدل تک حالت پنجره Upvc هافمن

این مدل پنجره یو پی وی سی هافمن دارای قابلیت باز شدن از یک جهت به صورت افقی است که در ادامه به چندین ویژگی ها اشاره می کنیم:

  1. قیمت این مدل پنجره نسبت به دیگر مدل های مشاربه کمتر است.
  2. در صورت خرابی لولا و یرق آلات قابلیت تعویض آسان را دارد.
  3. قابلیت تغییر جهت بازشو از سمت چپ یا راست با پایین ترین قیمت قابل تغییر می باشد.
  4. قابلیت تعویض با پنجره های قدیمی و حفظ فریم آن که به صورت کلی در یک حالت باز می شود در برخی از ساختمان ها به خاطر نوع ساختمان و نما امکان تخریب وجود ندارد ممکن است گزینه مناسبی باشد.

این نوع از پنجره های دو جداره یو پی وی سی برخوردار از فریم و قالب های باز شو در یک محور عمودی و کلاسیک باز و بسته می گردند، همچنین نسبت به مدل های مشابه بازشو مقرون به صرفه تر است و از کمترین پروفیل و یراق نسبت به نمونه های مشابه استفاده می گردد.

پنجره Upvc هافمن  دو حالته

یو پی وی سی استفاده شده در این مدل از یراق آلات سوئیچی و با توجه به علاقه مشتریان به این مدل فروش بیشتری نسبت به بقیه مدل ها در بازار دارد. به دلیل استفاده بیشتر پروفیل نسبت به مدل تک حالته  از نظر هزینه قیمت بیشتری دارد. پنجره های دو حالته هم بصورت عمودی و هم بصورت افقی باز و بسته می شود که این حالت مناسب ادارات و منازل هایی که نمی توانن بطور کامل پنجره را باز کنند استقبال می شود.

پنجره upvc  سایبانی

باز شدن این مدل از پنجره های یو پی وی سی از پایین به بالا و همچنین از داخل به بیرون است و همانطور که از اسمش پیداست مانند سایبان می باشد بیشتر کاربرد این پنجره ها در توالت و حمام مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره کشویی هافمن

پنجره کشویی هافمن یا ریلی ماندد پنجره‌های آلومینیومی ساده عمل می‌کنند پنجره کشویی هافمن   از هر دو طرف قابلیت باز شد و حرکت روی ریل را دارند. ویژگی این پنجره‌ها این است که هیچ فضایی را در داخل خانه اشغال نمی‌کنند و مزاحمتی برای پرده‌ها ایجاد نمی‌شود.

پنچره های upvc آکاردئونی هافمن

این مدل از پنجره ها با لت های بزرگ ساخته می شوند و به صورت آکاردئونی استفاده می شوند که در در مناطق ویلایی یا فضای بزرگ کاربرد دارد و مناسب هر محیطی نیست . برای تولید این پنجره نیز از پروفیلهای قاب و فریم هافمن استفاده میشود و شاید بتوان گفت برای این مدل هافمن پروفیل مستحکمتری ارائه کرده است.

تفاوت در رنگ پروفیل

پروفیل یو پی وی سی به دلیل ذرات موجود در آن اغلب به رنگ سفید است.اما تولید کنندگان پروفیل به خاطر برطرف کردن نیاز مشتریان مختلف به تولید پروفیل رنگی نیز می پردازند. پروفیل های رنگی به چند دسته تقسیم می شوند:
الف)پروفیل های کو اکسترود:
پروفیل هایی هستند که از بازیافت و ضایعات و به وسیله دستگاه اکسترودر تولید می گردد و به این شکل انجام می گیرد که مواد بازیافتی موجود در پروفیل ابتدا توسط یک اکسترودر تولید و توسط یک اکسترودر دیگری که از اکسترودر اولی کوچکتر می باشد سفید و یا رنگی می شود.
ب)پروفیل های لمینت یا روکش شده: این نوع پروفیل از راه قرار دادن روکش هایی بر روی پروفیل ایجاد می شود که این روکش ها در طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و توسط چسب های مختلف به پروفیل چسبانده می شوند
ج)پروفیل های رنگی:
که از به هم پیوستن مواد پودری با رنگ دانه ها و یا گرانول های مخصوص به وجود می آیند که به وسیله اکسترودر تهیه می شوند.
د)پروفیل رنگی هات استپ:
این نوع پروفیل ها پس از این که به صورت رنگی و یا سفید تولید شدند به وسیله شابلون هایی به رنگ ها و طرح های مختلف درمی آیند

https://elderly-nurse.blog.ir/1400/09/17/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

پروفیل گالوانیزه و کاربردآن در درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی

به خاطر تقویت درب و پنجره ها از پروفیل گالوانیزه در درون پروفیل های یو پی وی سی استفاده می شود که این کار به خاطر هرز نشدن پیچ ها و خراب نشدن باز شوی پنجره ها انجام می گردد و همچنین باعث می شود که درب و پنجره ها مقاومتر گردند. ضخامت پروفیل گالوانیزه معمولا ۱/۲۵ میلیمتر است که بر حسب فشار وارده بر پنجره و همچنین بزرگی پنجره تا ۲ میلیمتر نیز افزایش میابد