علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که در منازل، ادارات و سازمان ها دیده می شوند. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

10 مشکل و خرابی در تعمیر تلویزیون | ماهان سرویس

پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر یکی از مشکلات متداول است که در صورتی که خرابی از جانب برد ها و سخت افزار تلویزیون نباشد به راحتی قابل تعمیر است. به راحتی می توانید به تنظیمات تلویزیون بروید و مشکل پرش تصاویر را حل نمایید.

تنظیمات کارخانه

راه حل اولیه برای رفع این مشکل تنظیم مجدد تلویزیون است که در تنظیمات تلویزیون در قسمت منو است. این امر باعث می شود هرگونه تنظیم نادرست صفحه یا تنظیمات نادرست تصویر که ممکن است باعث پرش صفحه تلویزیون شود ، پاک شود. همچنین تلویزیون در صورتی که تلویزیون به دیوار نصب است آن را از دیوار جدا کنید و بعد از 5 دقیقه دوباره وصل کنید.

تنظیمات تصویر را دقیق انجام دهید

اگر پرش صفحه با ALL CABLE ، SAT ، Streaming Media و DVD Blu-Ray (اصولاً هر چیزی که تماشا می کنید) اتفاق می افتد ، ممکن است خود تلویزیون به خوبی تنظیم نشده باشد. به MENU تلویزیون بروید و تنظیم تصویر را انتخاب کنید و

بررسی کابل ها

اگر پرش روی صفحه با JUST CABLE اتفاق می افتد ، جعبه CABLE را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. جعبه CABLE را در تنظیمات CABLE MENU تنظیم مجدد کنید. توجه: کابل ممکن است تا حدی خاموش باشد یا ممکن است در منطقه شما کار کند ، برای اطمینان از شرکت کابل خود تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید

تنظمیات SAT

اگر پرش روی صفحه با JUST SAT اتفاق می افتد ، جعبه SATELLITE را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات SAT جعبه را در تنظیمات SAT MENU تنظیم کنید. مطمئن باشید که SAT در موقعیت صحیح قرار گرفته است و هیچ چیزی مانع آن نمی شود.

تنظیمات JUST Streaming Media

اگر پرش صفحه با JUST Streaming Media اتفاق می افتد ، Media Box را خاموش کنید و سپس روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات Media Box را در تنظیمات MENU Media Box تنظیم مجدد کنید. سرعت اینترنت و استفاده از پهنای باند اینترنت را بررسی کنید. (بسته به نوع سرویس اینترنت شما ممکن است پهنای باند شما پرتاب شود)

اگر تصاویر را از طریق اینترنت دریافت می کنید

اگر پرش روی صفحه با JUST Streaming Media اتفاق می افتد ، از WIFI سوئیچ کنید تا کابل اترنت را وصل کنید. سیگنال WIFI ممکن است به اندازه کافی قوی برای پخش محتوا نباشد.

تنظمیات DVD

اگر پرش روی صفحه نمایش با JUST Blu-ray DVD Player اتفاق می افتد ، پخش کننده DVD Blu-ray DVD را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات پخش کننده Blu-ray DVD Player را در تنظیمات MENU Blu-ray DVD Player تنظیم کنید. دیسک های Blu-ray را برای خراش یا نقص بررسی کنید.

تغییر پورت HDMI

سعی کنید کابل BOX HDMI "COMPONENT" را به یک ورودی HDMI تلویزیون مختلف تغییر دهید. اگر هنگام تماشای SATELLITE مشکلی دارید ، کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید و آن را به یک ورودی متفاوت HDMI TV در تلویزیون خود وصل کنید. (برای مثال: اگر به ورودی HDMI 1 متصل هستید ، کابل HDMI را به ورودی HDMI 2 تغییر دهید.)

خرابی HDMI

سعی کنید کابل HDMI را تغییر دهید. کابل HDMI را بر روی مؤلفه یا دستگاه ی که با آن مشکلی دارید جدا کنید. کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید. کابل HDMI را کنار بگذارید. یک کابل HDMI دیگر دریافت کنید و آن را به تلویزیون و دستگاه وصل کنید.

تنظیمات DVR

اگر پرش روی صفحه نمایش یا نمایش های RECORDED از DVR شما اتفاق می افتد ، DVR را خاموش کنید و سپس روشن کنید. تمام کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. تنظیمات DVR را در تنظیمات DVR MENU تنظیم کنید. توجه: در صورت مشاهده IN DEMAND ، بسته به اتصال و سرعت یا کیفیت فیلم یا نمایش فیلم پخش شده ، ممکن است گاهی اوقات در تصویر پرش ایجاد شود.

 

سامسونگ