وظایف پرستار سالمند در منزل

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

انواع نخ بخیه (جراحی)

انواع نخ بخیه (جراحی) و کاربرد آن

نخ‌های جراحی ساخت شرکت سوپا در حال حاضر ۷ نوع می‌باشند و بر اساس ماهیت نخ مصرفی به دو دسته مجزا تقسیم می‌شوند:

  • نخ‌ جراحی قابل جذب
  • نخ‌ جراحی غیر قابل جذب
  • نخ‌ جراحی قابل جذب

به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند:

نخ‌های بخیه قابل جذب طبیعی

به این نخ‌ها کاتگوت (CATGUT)  نیز گفته می‌شود. این نخ‌ها در کارخانه سوپا و از روده گاو و گوسفند تولید می‌شود و خود به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  • نخ‌های پلین (PLAIN) با علامت اختصاری P
  • نخ‌های کرومیک (CHROMIC) با علامت اختصاری C

 با توجه به ماهیت پروتئینی، این نخ‌ها با فرآیند ترمیمی نسوج بدن سازگار می‌باشند. مطابق با استانداردUSP (یک استاندارد جهانی آمریکایی برای نخ و سوزن‌های جراحی) مدت زمان جذب برای نخ‌های پلین بین ۷ تا ۱۴ روز بر حسب سایز نخ در نسوج مختلف بدن می‌باشد. هرچه قطر نخ بیشتر باشد زمان جذب بالاتر خواهد بود. نخ‌های پلین بیشتر در نقاط سطحی بدن و برای دوختن زیر جلد و عروق سطحی و گاهی در جراحی‌های پلاستیک برای دوختن پوست و زیر پوست استفاده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید:

مزایای ملحفه یکبار مصرف

با کروم کردن نخ پلین نخ کرومیک به دست می آید. به علت کروم اندود کردن این نخ‌ها زمان جذب نخ افزایش می‌یابد که مطابق با استاندارد USP زمان جذب برای نخ‌های کرومیک بین  ۱۴ تا ۲۸ روز می‌باشد. این نخ معمولاً در نقاط عمیق تر بدن و بستن سر رگ‌ها و دوختن عضلات استفاده می‌شود.

طول نخ‌های پلین و کرومیک سوپا معمولاً ۷۵ سانتی‌متر است که بنا به نیاز از ۱۵ الی ۱۸۰ سانتی‌متر نیز تولید می‌شود. از نظر قطر یا ضخامت نخ نیز مطابق با استاندارد USP  طیف گسترده‌ای برای انتخاب توسط جراح وجود دارد. این نخ‌ها به سوزن‌هایی با اشکال مختلف یا curve مختلف (مستقیم، ½ دایره، ⅜ دایره) و انواع سطح مقطع (مثلثی یا کاتینگ، مثلثی معکوس یا ریورس کات،  دایره یا  راند) و از نظر استحکام بدنه ( مقاوم (هوی) و معمولی)  از نظر تیزی نوک سوزن (تیز، کند) و تعداد سوزن (بدون سوزن، یک سوزنه، دو سوزنه) و همچنین با طول‌های متفاوت (۱۲ الی ۶۵ میلیمتر) مونتاژ می‌شود.

در آزمایشگاه مرکزی کارخانجات سوپا  برای بالا بردن ضریب اطمینان کیفی نخ‌های کاتگوت آزمون‌های زیر اجرا می‌شود:

  • آزمون مقاومت نخ
  • اطمینان از اتصال محکم نخ و سوزن
  • آزمون بررسی مدت زمان جذب
  • آزمون اندازه‌گیری PH نخ
  • تعیین درصد املاح کروم موجود در نخ‌های کرومیک
  • قدرت استحکام گره

تطبیق نخ با استانداردهای بین المللی

 استریلیزاسیون این نخ‌ها توسط اشعه گاما در سازمان انرژی اتمی صورت می‌گیرد و در صورت حفظ در شرایط مناسب تا ۵ سال قابل استفاده می‌باشند.

شایان ذکر است از آنجایی که نخ‌های کاتگوت  از چند رشته تشکیل شده‌اند  اعمال نیروهای چرخشی به این نخ‌ها ممکن است موجب از هم گسیختگی آنها شود. لذا حتی ممکن بایستی از این امر خودداری نمود.

از آنجایی که نخ و سوزن‌های پلین و کرومیک  از جنس روده گوسفند می‌باشند برای اینکه همیشه نرم بمانند و از خشکی آن جلوگیری شود داخل نوعی محلول که با درصد مشخصی از الکل و گلیسیرین و آب مقطر ساخته می‌شود قرار می‌گیرد و در ضمن ماده مخصوص به این محلول اضافه می‌شود تا از زنگ زدن سوزن جلوگیری نماید.

نخ‌های بخیه قابل جذب مصنوعی

 شامل نخ سوپابن (SUPABON) یا باندک است که به آن ویکریل یا گلیکولیت نیز می‌گویند و با حرف اختصاری B نشان داده می‌شود. این نخ از الیاف بافته شده از جنس پلی گلیکولیک اسید (P.G.A) با پوشش پلی گلاید ساخته شده است. این پوشش باعث نرمی و لغزندگی فوق العاده نخ نشده و اصطحکاک بین نخ و نسوج را به حداقل، و کیفیت گره را به بهترین سطح می‌رساند. این نرخ در عمل‌های مختلف، زمانی که نیاز به مدت جذب طولانی نخ باشد به کار برده می‌شود و در سایزهای (8/0 – 10/0) در عمل‌های چشم و کلیه و عمل‌های میکروسکوپی به کار برده می‌شود. نخ‌های سوپابن در بدو مصرف حدود دو برابر نخ کاتگوت هم قطر خود استحکام دارند و این خاصیت موجب می‌شود تا جراح با نخ نازک‌تر استحکام بیشتری را در موضع ایجاد نماید.

نیروی کشش این نخ در پایان دو هفته ۵۵ درصد و بعد از سه هفته حدود ۲۰ درصد بوده و زمان جذب این نخ حدود ۶۰ تا ۹۰ روز می‌باشد.

نخ‌های سوپابن بر حسب استاندارد USP در اندازه‌های (۳۰ الی ۹۰ سانتی‌متر) و با قطرهای (8/0 – 2) سوزن‌های مختلف با طول (۶ الی ۴۸ میلیمتر) و از نظر شکل سوزن (¼ دایره، ⅜ دایره، ½ دایره)  یک سوزنه و دو سوزنه و از نظر استحکام بدنه (معمولی و مقاوم) و با سطح مقطع (راند، ریورس‌کات، تیپرکات و اسپچولا) مونتاژ می‌شود تا جراحی امکان انتخاب بیشتری را داشته باشد.

این نخ‌ها با گاز اتیلن اکساید و در کارخانه سوپا استریل می‌شوند و در صورت حفظ در شرایط مناسب تا سه سال قابل استفاده می‌باشند.

نخ‌های سوپابن نسبت به رطوبت حساس بوده و در مجاورت هوا بر اثر جذب رطوبت موجود در هوا به زودی پوسیده می‌شوند. از همین جهت نخ‌های سوپابن با فرآیندی متفاوت از سایر نخ‌ها بسته‌بندی و استریل شده و سپس رطوبت‌گیری می‌شوند.

برای کلیه نخ‌های قابل جذب سوپا جهت بسته‌بندی اولیه از فویل استفاده می‌شود.

نخ‌ جراحی غیرقابل جذب

این  نخ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • نخ‌های غیر قابل جذب طبیعی
  • نخ‌های غیر قابل جذب مصنوعی
  • نخ‌های غیر قابل جذب طبیعی

سیلک (SILK) می‌باشد و با حروف اختصاری S مشخص می‌شود. این نخ از جنس ابریشم طبیعی تابیده شده می‌باشد. نخ و سوزن‌های سیلک بیشتر برای دوختن پوست روده غلاف ماهیچه‌ها و گره زدن سر عروق استفاده می‌شود که در این نقاط بر حسب نوع سوزن مصرفی به کار برده می‌شوند.

سیلک در قطرهای 6/0 تا 10/0  در عمل‌های چشم و عمل‌های میکروسکوپی مصرف دارد و به آن نخ‌های سیلک میکرو نیز می‌‌گویند. این نخ‌ها به دلیل ظرافت بیش از حدی که دارند در بسته‌بندی اولیه بر روی فوم پیچیده می‌شوند.

نخ سیلک در کارخانه سوپا و به وسیله گاز اتیلن اکساید ETO استریل و در صورت حفظ در شرایط مناسب به مدت پنج سال قابل استفاده می‌باشد.

نه سیلک بر حسب استاندارد USP با اندازه‌های (۳۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر) و قطر نخ (10/0 – 2) و طول سوزن (۶ الی ۶۰ میلیمتر) و از نظر شکل ظاهری سوزن (¼ دایره، ⅝ دایره، ½ دایره و صاف) از نظر سطح مقطع سوزن (کاتینگ، راند، ریورس‌کاتینگ، اسپچولا، تیپرکات، بلانت پوئنت) مونتاژ می‌شود.

نخ‌های بخیه غیر قابل جذب مصنوعی سوپا

نخ‌های غیر قابل جذب مصنوعی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • نخ بخیه نایلون
  • نخ بخیه پلی پروپیلن
  • نخ بخیه P.V.D.F

نخ نایلون Monofil Polyamid با علامت اختصاری N

یکی از نخ‌های غیر قابل جذب بر مصرف نایلون می‌باشد. این نخ‌ها نرم نیستند ولی سطحی بسیار صاف دارند و به همین دلیل در هنگام استفاده از این نخ‌ها باید فقط از گره ضربدری دوبل استفاده کرد تا از باز شدن گره جلوگیری شود.

نخ نایلون برای دوختن پوست، غلاف ماهیچه و عروق و چشم استفاده می‌شود. این نخ معمولا بعد از ۱۰ سال مولکول‌هایش از هم پاشیده و باز می‌شود و در واقع از بین می‌رود.

نخ نایلون بر حسب استاندارد USP در اندازه‌های (۳۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر) و با قطر نخ (11/0 – 1) بر حسب استاندارد USP و با طول سوزن (۶-۶۰ میلیمتر) و با شکل سوزن (صاف، ¼ دایره، ⅜ دایره، ½ دایره) و از نظر تعداد سوزن یک سوزنه و دو سوزنه و از نظر سطح مقطع سوزن (راند، کاتینگ، ریورس‌کا تینگ، اسپچولا) و از نظر استحکام بدنه سوزن (معمولی، مقاوم هوى) مونتاژ می‌شود.

نخ و سوزن نایلون لوپ Loop

این نخ و سوزن با کد N مشخص می‌شود شکل سوزن این نخ با حروف L در راهنمای کد نشان داده می‌شود که مخفف Loop می‌باشد و عبارت است از یک سوزن و یک رشته نخ که دو سرآن نخ در انتهای سوزن فیکس شده باشد. در شرایطی که جراح نیاز به استحکام بیشتر نخ داشته باشد مثل دوختن غلاف روی ماهیچه از آن استفاده می‌شود. نخ و سوزن نایلون لوپ معمولا با نخ نایلون صفر و یک مصرف دارد.

نخ نایلون لوپ معمولا ۱۵۰ سانتی‌متر و سطح مقطع سوزن آن راند و با انحنای سوزن ½ دایره مونتاژ می‌شود.

نخ و سوزن نایلون بوسیله گاز اتیلن اکساید ETO استریل و در شرایط مناسب به مدت ۵ سال قابل استفاده می‌باشد.

نخ پلی پروپیلن (POLY PROPYLENE) با علامت اختصاری L

این نخ از نخ‌های غیر قابل جذب است و به دلیل درصد حساسیت کمتری که نسبت به نخ نایلون در بدن بیماران ایجاد می‌کند و همچنین به دلیل نوع گره آن که بسیار با دوامتر و در عین حال کم حجم‌تر از نخ نایلون می‌باشد در بیشتر عملهای قلب و عروق مصرف می‌شود.

بدلیل اینکه این نخ برای مدت بسیار زیادی باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود در پیوند عروق با داکرون از آن استفاده و در بدن بیمار باقی می‌ماند.

نخ پلی پروپیلن در سایزهای (8/0 تا 10/0) در عمل‌های چشم و کلیه عمل‌های میکروسکوپی مصرف می‌شود، البته باید یادآور شد که در بعضی نقاط مثل پوست، روده و غلاف ماهیچه و … بر حسب سلیقه جراح ممکن است بکار رود.

این نخ بعد از بسته‌بندی در کارخانه سوپا بوسیله گاز ETO اتیلن اکساید استریل شده و در شرایط مناسب تا مدت ۵ سال قابل مصرف می‌باشد.

نخ‌های جراحی میکرو و کاربرد آن

این نخ‌ها از سایز ( 6/0  تا 11/0 ) و بیشتر از جنس نایلون و سیلک و گاهی از جنس سوپابن و پلی‌پروپیلن در سالن میکرو کارخانجات نخ و سوزن سوپا مونتاژ و بیشتر در عمل‌های میکروسکوپی و چشمی کاربرد دارد.

نخ‌های جراحی دو سوزنه

عبارت است از یک تکه نخ که به هر یک از دو سر آن یک سوزن مونتاژ شده باشد و در عمل‌های چشمی، عروقی و قلب و برای دوختن سررگ‌ها و بدنه رگ‌ها از آن استفاده می‌شود. و بیشتر در سایز (4/0 تا 11/0) و به دلیل ضخامت کم و احتمال زیاد پاره شدن نخ، برای اینکه بتوان در صورت جدا شدن یک سوزن با سوزن دیگر کار را ادامه داد. از این نخ و سوزن‌ها استفاده می‌شود و با علامت اختصاری مشخص می‌شود.

در آزمایشگاه مرکزی کارخانجات سوپا برای بالا بردن ضریب اطمینان کیف کلیه نخ و سوزن‌ها، آزمون‌های زیر انجام می‌شود.

  • آزمون مقاومت نخ
  • آزمون اطمینان از اتصال محکم نخ و سوزن
  • آزمون قدرت استحکام گره
  • تطبیق نخ با استانداردهای بین المللی
  • نخ‌های بدون سوزن و کاربرد آن
  • کرومیک بدون سوزن برای بستن سر رگها و بعضی از نسوج استفاده می‌شود.
  • پلین بدون سوزن برای بستن سر رگ‌ها سطحی‌تر استفاده می‌شود.

سیلک بصورت تک رشته‌ای و چند رشته‌ای مورد مصرف دارد و برای بستن سر رگ‌های عمقی، البته رگ‌هایی که بزرگتر هستند و مقاومت نخ و جذب نشدن آن نقش مهمی را ایفا می‌کند استفاده می‌شود.

 

پدالکلی نیوساد بسته 100 عددی

کاندوم خاردار بیگ داتس ناچ کدکس 10 عددی

ماسک نبولایزر بزرگسال و کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

مزایای ملحفه یکبار مصرف

ملحفه یکبار مصرف ، کاربرد ها و مزایای استفاده از آن:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد علم ، اهمیت استفاده از محصولات به روز با قابلیت های منحصر به فرد و تخصصی تر  در هر زمینه ای به خوبی مشهود است. یکی از این موارد، تولیدات منسوجات است.

از جمله این منسوجات می توان به ملحفه ها اشاره داشت.

شاید برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که حتی در شرایطی که از بهداشت محیطی کاملا مطمئن هستیم، برای استفاده از امکانات آن محیط رضایت خاطر نداشته باشیم.

تصور کنید برای تزریق آمپول یا سرم وارد محیط درمانی کاملا ضدعفونی و استرلیزه شده اید. به صرف اینکه افراد یا بیماران زیادی از آن محیط استفاده می کنند، علی رغم علم بر بهداشتی بودن محیط و شست و شوی مداوم ملحفه های رو تختی، آرامش لازم برای استفاده از تخت جهت تزریق دارویتان را ندارید. علی الخصوص اگر لکه ماندگاری روی ملحفه باقی مانده باشد و چشمتان به آن بیفتد.

این مسئله برای هر فردی در هر محیطی ممکن است پیش بیاید و قاعدتا” شما از این امر مستثنی نمی باشید.

پیشرفت صنعت نساجی در این زمینه ، با تولید ملحفه های یکبار مصرف  گام بزرگی در جهت رفاه حال افراد ایجاد کرده است.

ملحفه های یکبار مصرف ، از منسوجات نبافته ای هستند که مانند سایر محصولات یکبار مصرف قابلیت شستشو و استفاده مکرر را ندارند.اما از آنجایی که یکبار مصرف ، سبک و نرم هستند، و همچنین قابلیت برش دادن راحتی دارند، در مکان هایی که به افراد مختلف خدمات می دهند، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند.

این مطلب را هم بخوانید:

بیماری های مزمن شایع  دوران سالمندی و اثراتش بر کیفیت زندگی

لازم به توضیح است که ملحفه های یکبار مصرف  به صورت رولی بوده ، و در واقع به دو حالت رول های پرفراژ دار و رول های ساده تولید می شوند که این رول ها معمولا در طول و عرض های مختلف تولید می شوند. همچنین در بعضی مواقع برای کاربرد خاصی مانند رو تختی ، طراحی آنها تغییر کرده و خاص آن کاربرد می شوند. مثلا برای استفاده از ملحفه یکبار مصرف به عنوان روتختی، ملحفه ها در ابعاد خاصی برش خورده و به صورت ساده یا کشدار تولید می شوند. شایان ذکر است وزن ملحفه های یکبار مصرف ، در متراژهای برابر، در مقایسه با ملحفه های پارچه ای و نخی بسیار سبک تر بوده و این مزیت امکان حمل و نقل و جا به جایی آن را بسیار آسان کرده است.

از جمله مکان هایی که ملحفه های یکبار مصرف بیشترین کارایی را در آنجا دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیه مراکز درمانی مانند بیمارستا نها، کلینیک ها، درمانگاهها، مطب ها، بخش های تزریقات وتخت هتی سونوگرافی، فیزیوتراپی و…
  • سالن هایی آرایشی و زیبایی
  • مراکز ماساژ و باشگاه ها
  • کلیه اقامتگاه های مسافران مانند هتل ها، مهمان سرا ها، مسافر خانه ها، منازل اجاره ای و…
  • وسایل حمل و نقل برون شهری نظیر هواپیما، قطار ، کشتی و اتوبوس
  • در طول سفر
  • استفاده بر روی تشک های مسافرتی
  • و حتی استفاده در منازل شخصی

از مزایای کاربرد این منسوجات  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت موارد بهداشتی

  • کاهش هزینه های دوخت، تعمیر،رفو و نگهداری ازملحفه های پارچه ای
  • کاهش هزینه مصرف آب و مواد شوینده برای شستشو و ضدعفونی کننده ها
  • عدم نیاز به اتو کشی
  • صرفه جویی در وقت برای دوخت و یا شستشوی پارچه
  • جا به جایی راحت
  • پیشگیری از انتشار باکتری، میکروب و عفونت ها، علی الخصوص عفونت های شایع بیمارستانی

بدین ترتیب با علم براین که ملحفه های یکبار مصرف بنا به نیاز مصرف کننده ها، وارد بازار شده اند، و اینکه دارای قابلیت های منحصر به فرد خود بوده، رشد بهداشت را در جامعه افزون کرده، در کاهش اتلاف وقت ، انرژی و هزینه موثر بوده و در هر مکان و زمانی قابلیت استفاده و جا به جایی را دارند، می توان گفت، امروزه سهم قابل ذکری از تولیدات منسوجات مختص به الیاف یکبار مصرف می باشد. همچنین می توان پیش بینی کرد که رضایت  خاطر مشتریان این محصولات با اولین بار مصرف، جلب شود. از این رو می توان این محصول را به کلیه خریداران اقلام بیمارستانی، تجهیزات پزشکی، آرایشگران، ماساژورها ، هتلداران، مسافران ، خانه داران  و به طور کل به همه افرادی که به سلامت، آسایش و آرامش خود و خانواده خود اهمیت می دهند ، توصیه کرد.

محصولات مرتبط :

روتختی کشدار یکبار مصرف 220*80

روتختی رولی پرفراژ دار

روتختی رولی سفید

روتختی رولی سفید پرفراژ دار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

تفاوت روتختی کاوری با لحاف روتختی

روتختی کاوری با لحاف روتختی چه تفاوتی دارد ؟

از آنجا که خیلی از دوستان تماس می گیرند و می پرسند روتختی کاوری چیست و یا تفاوت بین روتختی کاوری و روتختی لحاف دوخت دار در چیست ؛ بر آن شدیم تا در این مقاله به توضیح انواع روتختی بپردازیم.

 

انواع مدل های روتختی

روتختی ها به چند دسته کلی تقسیم می شوند:

  • لحاف روتختی
  • روتختی کاوری
  • روتختی پیکه
  • روتختی چهار فصل

قبل از شروع توضیح درباره هریک از موارد بالا لازم است توضیح کوتاهی در رابطه با خود روتختی داده شود.

روتختی طرح هاوایی

به صورت کلی یک سرویس روتختی شامل لحاف روتختی، کاور یا ملحفه تشک ، روبالشی و روکوسنی می شود. بعضی از این اقلام در بعضی روتختی ها کمتر است و یا وجود ندارد (مانند رو کوسنی)

بخشی که باعث تمایز روتختی ها می شود لحاف روتختی است که به شکل های مختلفی عرضه می شود و براساس آن روتختی ها از یکدیگر تفکیک می شوند و نام های مختلفی می گیرند.

لحاف روتختی در واقع پوشش اصلی تخت به حساب می آید و از آن به عنوان روانداز استفاده می شود.

حالا با این زمینه کلی به تشریح انواع مختلف روتختی می پردازیم.

روتختی ترکلحاف روتختی

لحاف روتختی یا روتختی لحاف معمول ترین نوع روتختی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع روتختی، لحاف به صورت دوخت دار می باشد. به این صورت که  پارچه لحاف و الیاف داخلی آن با همدیگر دوخت شده است  و امکان جدا کردن آن ها از یکدیگر وجود ندارد.

مزیت های لحاف روتختی :

  • در هنگام استفاده لحاف داخل کاور روتختی سر نمی خورد و ثابت می ماند
  • مرتب کردن تخت را آسان می نماید.
  • بطور کلی در مقایسه با کاور قیمت کمتری دارد زیرا نیاز به خرید لحاف جداگانه ندارد

معایب لحاف روتختی:

در صورت نیاز به خرید مجدد روتختی می بایست بابت کل سرویس هزینه شود در حالی که روتختی کاوری تنها نیاز به یکبار خرید لحاف دارد و در خریدهای بعدی تنها می توان کاور روتختی را تعویض نمود.

شستشوی آن سخت است و می بایست طبق دستورالعمل شستشوی محصولات الیافی اقدام شود تا بافت لحاف از بین نرود و زود خراب نشود.

در صورت عدم استفاده از یک سرویس لحاف روتختی می بایست فضای زیادی را برای نگهداری از آن اختصاص دهید در حالیکه روتختی کاوری به شکل ملحفه بوده و جای زیادی را اشغال نمی کند.

سرویس کاور روتختی روتختی کاوری

این نوع روتختی به صورت کاور یا ملحفه عرضه می شود. بخش عمده ای از روتختی های وارداتی و روتختی های ترک به صورت کاور عرضه می شوند.

روتختی کاوری در واقع ملحفه ای برای لحاف شما محسوب می شود. برای این نوع روتختی شما می بایست یک لحاف داشته باشید تا ملحفه را روی آن بکشید. این لحاف را به اصطلاح لحاف لایت یا لحاف سفید می نامند.

مزیت های  روتختی کاوری

شستشوی آن آسان است و می توانید هر زمان که بخواهید آن را از لحاف جدا کرده و بشویید.

امکان تعویض آن آسان است و شما می توانید هر زمان که بخواهید یک کاور جدید تهیه کنید و تنها کافی است ملحفه روی لحاف و تشک را عوض کنید.

هزینه کمتر در خریدهای بعدی پرداخت خواهید کرد. شما با داشتن یک لحاف لایت در خریدهای بعدی فقط نیاز به خرید یک کاور خواهید داشت و نیازی نیست هزینه بیشتری بابت لحاف پرداخت کنید

جای کمتری در داخل کمد اشغال می کند.

این مسئله بسیار مشاهده می شود که افراد دوست دارند هر از چندگاهی روتختی خود را عوض کنند اما شاید یکی از مشکلات اکثر افراد فضایی است که می بایست برای نگهداری چند روتختی مختلف اختصاص داده شود. با توجه به کوچک بودن فضای داخلی آپارتمان ها این کار کمی دشوار است اما استفاده از روتختی کاوری این امکان را برای شما فراهم می آورد. چرا که روتختی های کاوری به شکل ملحفه می باشند و برای نگهداری نیازمند فضای کمی هستند.

روتختی پیکه چیست؟

روتختی پیکه هم نوعی از روتختی است که شبیه به یک روانداز می باشد که برای فصول گرم سال و یا مناطق گرمسیر بسیار کاربرد دارد. این روتختی دارای بافت مستحکم و منسجمی است که نسبت به پارچه ضخیم تر بوده و ضخامت لحاف را نیز ندارد. با توجه به اینکه از جنس نخی است بسیار خنک است و برای فصول گرم مناسب است.

همچینی طرح های زیبایی دارد و علاوه بر اینکه نقش روانداز را دارد بعنوان یک روتختی برای مرتب نشان دادن تخت نیز به شما کمک می کند و دکوراسیون اتاق خواب شما را نیز زیباتر می سازد.

روتختی پیکه نیز مانند سایر انواع مدل های روتختی در دو نوع یک نفره و دو نفره قابل سفارش می باشد.

مزیت روتختی پیکه:

  • قیمت کمتر نسبت به لحاف روتختی
  • سبک بودن و خنک بودن برای استفاده در فصول گرم
  • در صورت عدم استفاده از آن نیاز به فضای کمی برای نگهداری دارد

روتختی چهار فصلروتختی چهار فصل

روتختی چهار فصل همانطور که از نام آن مشخص است مناسب برای همه فصول سال است. روتختی چهار فصل نیز نوعی از روتختی کاوری به حساب می آید. این روتختی در واقع شامل یک لایه پنبه دوزی شده است که در فصول گرم به صورت تکی قابل استفاده بوده و در فصول سرد امکان قرار دادن یک لحاف داخل آن وجود دارد. به این صورت در فصل های گرم و سرد سال قابلیت استفاده دارد.

مزیت های روتختی چهار فصل:

  • قابل استفاده برای فصل گرم و سرد سال
  • نیاز به هزینه اندک
  • نیاز به فضای کم در صورت عدم نیاز به استفاده

عیب روتختی کاور چیست؟

یکی از معایبی که برای روتختی های کاوری از آن یاد می کنند آن است که لحاف داخل روتختی ثابت نیست و حرکت می کند.

راهکاری که در اینجا به شما معرفی می کنیم بسیار ساده است و می توایند با استفاده از آن مشکل را حل کنید. شما می توانید

مهم ترین عیب روتختی های کاور را چطور حل کنیم؟

از چهار تکه روبان یا نخ نوار پرده برای اتصال روتختی و لحاف استفاده کنید تا کاملا لحاف در داخل روتختی ثابت بماند.

برای این منظور 4 تکه روبان یا نخ نوار پرده را به 4 کنج روتختی از داخل بدوزید و مشابه این کار را برای لحاف هم انجام دهید. سپس نخ ها را به هم متصول کنید و کاور را روی لحاف بکشید. به این صورت دیگر مشکلی با جمع شدن لحاف نخواهید داشت. البته بعضی از روتختی ها از داخل چند بند کوتاه برای این منظور دارند و دیگر شما نیازی به دوخت بندک ها نخواهید داشت.

محصولات مرتبط :

روتختی کش دار

روتختی کش دار سفید

روتختی رولی یکبار مصرف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی

کاربرد ملحفه یکبار مصرف رولی

آشنایی با کاربرد ملحفه یکبار مصرف رولی

ملحفه یکبار مصرف رولی از بهترین و نرم ‌ترین منسوجات نبافته تهیه گردیده و در عین لطافت، فوق العاده محکم می باشد. استفاده از ملحفه ‌های یکبار مصرف ضمن رعایت بهداشت، موجب صرفه جویی در هزینه ‌های تعمیر، شستشو و نگهداری ملحفه ‌های پارچه ‌ای و نخی می شود. ملحفه یکبار مصرف پزشکی قابل استفاده در تمام مراکز درمانی، هتل ‌ها، مهمانخانه ‌ها، قطارها، هواپیماها و سایر اماکن عمومی و خصوصی و مناسب برای تجهیزات بیمارستانی می ‌باشد.

رول ملحغه یکبار مصرف

 

ویژگی های ملحفه های یکبار مصرف

با پیشرفت صنعت نساجی، با تولید ملحفه های یکبار مصرف گام بزرگی در جهت رفاه حال افراد ایجاد کرده است. ملحفه های یکبار مصرف سبک و نرم هستند، و همچنین قابلیت برش دادن راحتی دارند، در مکان هایی که به افراد مختلف خدمات می دهند، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. جنس رول ملحفه یکبار مصرف از اسپان باندمی باشد. این محصول از نوع اسپان باند ضدآب و بسیار نرم و لطیف می باشد. این ملحفه ها بصورت رول و ساده (روتختی) میباشد. این رول ها در عرض ها و رنگهای مختلف و همچنین در انواع ساده و پرفراژدار عرضه میگردد. قابل استفاده در تمام مراکز درمانی و هتل ها و مهمانخانه و قطارها و هواپیماها و سایر اماکن عمومی و خصوصی می باشد.

 

بهترین ویژگی های ملحفه های یکبار مصرف از این قرار است :

  • سبک
  • کم حجم
  • نرم و لطیف
  • سازگار با پوست
  • بدون پرز
  • ضد حساسیت
  • یکبار مصرف و آنتی استاتیک

کاربرد ملحفه های یکبار مصرف رولی

این محصولات ملحفه بهداشتی و یک بار مصرفی می باشند که بسیار سبک و نرم بوده و به صورت رولی در مراکز بیمارستانی در دو نوع ساده و پرفراژ تولید می گردد. این ملحفه ها سایز بندی دارد و ممکن است ساده یا کشدار هم قابل رویت باشد که به راحتی مایعات را جذب می نماید. به صورت 17 تا 40 موجود می باشد و طول و عرض مناسبی دارد. همچنین  طول مدت نظر40m می باشد اما عرض ها در سایز متفاوت بوده که باتوجه به گرماژها معیین می شوند.

 

همچنین رولی که برای ملحفه های یکبار مصرف در نظر گرفته اسپان ضد آب است تا مایعات را به خوبی جذب نماید. رولی که در بسته 25 تایی قابل فروش میباشد قابل مشاهده در تخت ها، هتل ها و حتی مهمان سرا ها می باشد که از منسوجات نبافته تولید گردیده است، حمل آسان و راحتی دارد زیرا وزن بسیاری ندارد . ساختار این ملحفه به گونه ای میباشد که با تمامی پوست ها سازگاری دارد و ضد حساسیت است.

 

از مزیت های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم حجم و مقرون به صرفه
  • عدم شستشو و هزینه های جمع آوری و نگهداری
  • جذب آب و رطوبت و استفاده آسان

ملحفه و روتختی های یکبار مصرف دراج، از پر طرفدار ترین محصولات در مراکز درمانی سراسر کشور می باشد.

 

گرماژ های ملحفه یکبار مصرف رولی

گرماژ هایی که حین خرید یا استفاده به عنوان عرض گرماژ شناخته شده به معنای ضخامت کار می باشد اگر رول ملحفه از نوع گرماژ ضخیم باشد، بسیار مناسب است، زیرا به عنوان یک روتختی یکبار مصرف شناخته می شود که فاقد هرگونه پرز است. همچنین حجم کمی هم دارد هزینه دوخت و شستشو نسبت به سایر ملحفه های رولی کاهش می یابد صنعت نساجی با تولید رول ملحفه پیشرفت چشمگیر خود را نشان داده به طوری که قابل برش آسان را به رول ملحفه داده است. که بهترین ویژگی شناخته شده است بیشترین رنگ تولید سفید می باشد اما ممکن در رنگ سبز و صورتی هم قابل مشاهده باشد.

 

انواع ملحفه و روتختی یکبار مصرف را از کجا بخریم ؟

شرکت دراج با بیش از 50 سال سابقه درخشان، ارائه دهنده انواع منسوجات و ملحفه یکبار مصرف رولی و روتختی یکبار مصرف و دیگر محصولاتی چون سفره پارچه ای، سفره کاغذی و .. آماده خدمت رسانی به تمامی مشتریان عزیز است. ملحفه یا ملافه های  دراج از جنس تیشو لمینه بوده که با خاصیت جذب آب و رطوبت جزء محصولات برتر این شرکت می باشد. مفتخریم که محصولات این شرکت در بیمارستان ها و اورژانس های سراسر کشور جایگاه ویژه ایی دارد.

 

محصولات مرتبط :

رو تختی رولی

روتختی رولی سفید پرفراژ دار

روتختی رولی عرض 60 طول 20 متر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عاطفه مومنی