علت چشمک زدن چراغ پاور لپ تاپ hp

برخی از وضعیت های سیستم چراغ های خاصی در لپ تاپ hp به اطلاع کاربر می رسند، به عنوا مثال می توان به صدای بوق مادربرد، هشدار های نمایش داده شده در صفحه نمایش و مجموعه ای از چراغ های مختلف اشاره کرد.

علت چشمک زدن چراغ پاور لپ تاپ hp

اگرچه چراغ ها توجه زیادی به خود جلب نمی کنند اما آن ها حامل اطلاعات مهمی هستند. یکی از این چراغ ها به نام Power یا باتری شناخته می شود. چشمک زدن های این چراغ می توان نشان دهنده عیب در سیستم برق یا باتری لپ تاپ باشد که این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چراغ پاور لپ تاپ hp چیست؟

یکی از برتری های لپ تاپ نسبت به کامپیوتر های معمولی، قابلیت حمل آن است، این قابلیت وابسته به باتری است بنابراین باید شما از وضعیت باتری لپ تاپ خود آگاه باشید؛ برای این کار یک تراشه کوچک در باتری لپ تاپ hp قرار دارد که می تواند با لپ تاپ ارتباط برقرار کند و وضعیت کلی خود را به همراه سطح شارژ، اتصال شارژر و اطلاعات دیگر را به لپ تاپ اطلاع دهد. در نهایت لپ تاپ اطلاع دریافتی را تحلیل و نتیجه را در آیکن باتری در نوارابزار نمایش داده یا کم بودن شارژ را از طریق چراغ پاور به اطلاع  شما می رساند.

دلیل چشمک زدن چراغ پاور لپ تاپ hp

بسته به مدل های مختلف لپ تاپ hp، این حالت می تواند معنی خاصی داشته باشد، برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد مفهوم چراغ های چشمک زن لپ تاپ خود، بهتر است از کارشناسان نمایندگی های تعمیرات لپ تاپ hp کمک بگیرید.

اما به طور کلی اگر سطح شارژ لپ تاپ شما بالا است و این چراغ بدون توجه به درصد شارژ شروع به چشمک زدن می کند، می تواند نشان دهنده یک عیب در سیستم باتری باشد.

علت چشمک زدن چراغ پاور لپ تاپ hp

رفع مشکل چشمک زدن چراغ پاور

اولین کاری که باید در زمان چشمک زدن چراغ پاور انجام دهید، جدا نمودن آداپتور لپ تاپ از پریز برق می باشد ، پس از اطمینان از سالم بودن پریز اتصالات را چک کنید و مطمئن شوید که سیم های شارژر در قسمت های مختلف به صورت محکم و ثابت به هم متصل شده باشند.

سوکت و پورت شارژر لپ تاپ و شارژر را فراموش نکنید. پس ار بررسی و محکم کردن اتصالات، مجدد آن را به پریز برق و پورت لپ تاپ وصل کنید و مدتی صبر کنید تا باتری به شکلی صحیح پر شود و مشکل شما رفع شود.

در صورت خرابی این قسمت ها باید به سراغ تعمیر کاران با تجربه بروید شاید قسمت های شارژر شما نیاز به تعویض داشته باشد.