تنظیمات ویدئو پروژکتور 

تنظیمات ویدئو پروژکتور

ابتدا پروژکتور را در روبروی پرده نمایش بدون زاویه قرار دهید تا نیازی به کمک گرفتن از keystone نباشد. در این حالت، وقتی پروژکتور به سقف متصل می باشد، لنز ویدئو پروژکتور همتراز به فریم پرده نمایش می باشد. اگر هم ویدئو پروژکتور را روی میز قرار میدهید، لنز ویدئو پروژکتور هم تراز با پایین ترین قسمت پارچه پرده نمایش باشد و از پایه تنظیم ارتفاع پروژکتور استفاده ننمایید.

اگر بدلیل محدودیت فضا، ویدئو پروژکتور به طور دقیق روبروی پرده نمایش قرار نمی گیرد، باید بدانید که ویدئو پروژکتور ها معمولا مجهز به اصلاح اندازه تصویر  هستند؛ برای این کار باید وارد تنظیمات پروژکتور شوید و از گزینه Vertiacl Keystone ( کی استون عمودی) و Horizental keystoen ( کی استون افقی) که معمولا بصورت V / H Keystone نمایش داده می شود،تنظیمات دلخواه را ایجاد نمایید.

همچنین جهت تصحیح ذوزنقه تصویر از نوار لغزنده keystone که بر روی بدنه ویدئو پروژکتور استفاده نمایید، البته در نظر داشته باشید که این اصلاح ذوزنقه تا حداکثر 30 درجه انحراف قابل تصحح می باشد.

تنظیمات ویدئو پروژکتور

نحوه اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور

چون اکثر لپ تاپ های امروزی علاوه بر پورت VGA از کابل های HDMI  هم پشتیبانی می کنند اول مزیت اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در دسترس بودن همیه آن است.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

اما استفاده از لپ تاپ برای نمایش تصویر ویدئو پروژکتور یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که میتوانید تصویر را هم روی پرده نمایش و هم روی مانیتور لپ تاپ داشته باشید، در حالت عادی وقتی از کامپیوتر خانگی استفاده می کنید تنها یکی از تصاویر را میتوانید داشته باشید، یا مانیتور یا ویدئو پروژکتور. دلیل آن هم مشخص است. چرا که کامپیوتر تنها یک پورت VGA دارد و شما برای متصل کردن ویدئو پروژکتور و مانیتور برای هر کدام نیاز به یک پورت VGA دارید

در این مواقع باید از کابل یک به دو VGA استفاده بکنید. البته کابل VGA یک به دو با کیفیت در بازار به راحتی پیدا نمیشود، اما می توانید با مشورت کارشناسان مراکز مجاز تعمیر ویدئو پروژکتور مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.

طرز کار ویدئو پروژکتور

بعد از اینکه ویدئو پروژکتور را به سقف از طریق پایه سقفی نصب کردید و یا بر روی میز قرار دادید، می بایست دستگاه را به برق وصل نمایید، پس اقدام به نصب صحیح کابل های ویدئو پروژتور نمایید، جهت پیشگیری و عملکرد درست ویدئو پروژکتور سعی کنید کارایی این قطعات را بشناسید.

همچنین دستگاه دارای پورت های مختلفی از قبیل: VGA , HDMI LAn , AVI, S-Video Composite , Component جهت انتقال تصویر ار ورودی همچون لپ تاپ، کامپیوتر، گیرنده دیجیتال، DVD Player ، XboX و ... از طریق کابل مربوطه می باشد. بعد از وصل نمودن دستگاه ورودی از طریق کابل مربوطه به ویدئو پروژکتور، می بایست پورت ورودی مورد نظر را از طریق گزینه Auto Search روی ریموت کنترل ویدئو پروژکتور انتخاب نمایید.