عیب یابی صحیح مشکل اپتیکال پیکاپ دستگاه های بلوری

تعمیر بلوری

عیب یابی صحیح مهم ترین مرحله در زمان تعمیر محسوب می گردد و بریا پیدا کردن درست ایرادات دستگاه بلوری علاوه بر داشتن مهارت و دانش کافی در این خصوص، باید با مشکلات رایج آن آشنایی کامل داشته باشیم؛ به همین علت در ابتدا به یکی از رایج ترین مشکلات دستگاه های بلوری یعنی خرابی اپتیکال پیکاپ پرداخته ایم.

ساختار اپتیکال پیکاپ در بلوری

اپتیکال بلاک های اولیه که در این دستگاه ها استفاده می شدند دو لنز متفاوت خروجی داشتند یکی برای دیسک های بلوری و دیگری برای دیسک های معمولی به کار می رود.

با پیشرفت تکنولوژی این دو بخش در یک بخش ادغام شدند و اپتیک هایی تولید شده که در یک مجموعه هم قابلیت خواندن اطلاعات دیسک های معمولی را دارند و هم دارای قابلیت خواندن اطلاعات دیسک های بلوری می باشند.

اگر چه ان دستگاه های از برخی جهات مانند مکانیزم آسانسور باز و بسته شدن سینی سی دی در دستگاه های دی وی دی و سینمای خانگی بلوری bluray عملکردی مشابه دی وی دی های معمولی دارد، اما تعمیر آن نیاز به مهارت خاصی دارد و توصیه می کنیم حتما به مراکز مجاز تعمیر بلوری مراجعه نمایید.

دی وی دی بلوری

نشانه خرابی اپتیکال پیکاپ در دستگاه های بلوری

مشکل نخواندن دی وی دی شایع ترین ایرادی است که معمولا کاربران بخاطر آن به مراکز تعمیر دی وی دی بلوری bluray مراجعه می نمایند؛ در دستگاه های دی وی دی بلوری، مانند سایر دی وی دی ها این مسئله مربوط به خرابی و یا بد عمل کردن قطعه اپتیکال پیکاپ می باشد لذا اپتیکال اولین قطعه ای است که کارشناسان آن را بررسی می نمایند.

خوشبختانه ساختار اپتیکال پیکاپ در دستگاه های دی وی دی بلوری و سینمای خانگی های مجهز به این تکنولوژی پیچیده تر از اپتیکال بلاک های معمولی است و عموما قابلیت تعمیرپذیری کمتری دارند.

مراجعه به نمایندگی های مجاز تعمیر بلوری

بارها دیده ایم که دستکاری تعمیرکاران بی تجربه باعث خرابی بیشتر دستگاه شده به نحوی که حتی ممکن است ظاهر ایراد تغییری نکرده اما تعداد و نوع قطعات خراب به نحوی تغییر کرده که دیگر امکان بازیابی قطعات وجود ندارد.

بنابراین برای جلوگیری از صرف هزینه ضافی برای تعمیر دستگاه و همچنین با توجه به حسایست بالای دستگاه ها توصیه می کنیم برای تعمیر دی وی دی بلوری bluray از مراکز مجاز تعمیرات کمک بگیرید و دستگاه های گران قیمت خود را به دست افراد بی تجربه نسپارید.

مقالات مرتبط:

مشکلات کامپیوتری و خطا های نیازمند تعمیر PC

علت پرش تصویر در تلویزیون سامسونگ