مشکلات کامپیوتری و خطاها نیازمند تعمیر  PC

تعمیر PC

برای تمامی کاربران PC پیش آمده است که با مشکلات کامپیوتری رو به رو شده باشند و این اتفاق در آینده نیز رخ خواهد داد. حتی امن ترین و قدرتمند ترین سیستم ها هم در برابر ویروس ها ناتوان هستند و گاهی اوقات دچار ضعف سخت افزاری می شوند. مشکل PC می تواند واقعاً دردسر بزرگی باشد و باعث لنگیدن کار و حتی گاهی صرف هزینه های زیادی شود. در اینجا به برخی از مشکات کامپیوتری و دلایل احتمالی آنها اشاره می کنیم. با راشد همراه باشید.

مشکلات رایج PC

عملکرد کند

زمانیکه فایل ها و اپلیکیشن ها را از کامپیوتر دیلت می کنید تمامی فایل های ناخواسته پنهان می شوند. فایل هایی که دیگر استفاده نمی شوند و اطلاعات از روی سیستم جمع آوری می شوند.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

آنتی ویروس ها و بدافزارها نیز زمانیکه سیستم به طور فعال در حال کار است می تواند سبب کاهش سرعت PC  شوند البته فضای اندک هارد درایو، نبودن رم کافی نیز  می تواند سبب بروز خطا و یا کندی کار ماشین شود.

 

کامپیوتر روشن نمی شود

این واقعاً می تواند برای یک کاربر کابوس باشد شما کلید Power را می فشرید اما اتفاقی نمی افتد. دلایلی مختلفی می تواند وجود داشته باشد. از فراموش کردن اتصال کابل به پریز برق گرفته تا مشکلات جدی مانند سوختن پاور.

 

از دیگر مشکلات رایج PC زمانی است که کامپیوتر را روشن می کنیم، فن و چراغ ها روشن می شود اما ماشین راه اندازی نمی شود و فقط یک اسکرین خالی بالا می آید. دلایلی مختلفی میتواند داشته باشد مثل سوختن مانیتور، سوختن سخت افزار و یا تخریب اطلاعات و سکتورها.

مشکل داغ شدن کامپیوتر در حین کار

سوختن فن، تهویه ی ضعیف و یا استفاده ی زیاد از کامپیوتر همگی می توانند باعث داغ شدن PC شوند. طراحی اغلب کامپیوتر ها به گونه ای است که به منظور پیش گیری از تخریب سخت افزار، زمانیکه داغ می شوند خود به خود خاموش شوند .به لطف این گزینه،زمانیکه سیستم از وضعیت نرمال خارج می شود با خاموش شدن خود به خود از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

 زیاد داغ شدن مشکلات متعددی را در کامپیوتر میتواند ایجاد کند مثل اشتباه انتقال اطلاعات از طریق موس، عملکرد غلط در نرم افزار و یا قفل شدن . و باید بدانید که داغ شدن بیش از حد ویدئو کارد نیز می تواند سبب تخریب دائمی و غیر قابل جبران شود؛ بنابراین سریع تر به مراکز تعمیر PC مراجعه نمایید.

 

خطای قفل شدن ناگهانی کامپیوتر

آبی شدن صفحه ی اسکرین که البته اتفاقی نا آشنا برای کاربران نیست و پیام ارور که برای اغلب کاربران اتفاق افتاده است. قفل شدن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، مثلاً این که سیستم بدون دسترسی به حافظه شروع به کار کرده است و یا حافظه به کلی پاک شده است. البته که اغلب اوغات مشکلات سخت افزاری عامل این اتفاق می شوند و گاهی هم داغ شدن بیش از حد، بد کارکردن رم و یا ضعف در هارد درایو. اجزاء داخل ماشین نیز می توانند خراب و یا شل شده باشند و سبب پیغام ارور شود و همچنین از دلایل قفل شدن ناگهانی و یا خاموش شدن خود به خود به شمار می آید.

 

صداهای عجیب سیستم

 کامپیوتر همیشه گرد و غبار جمع می شود و زمانیکه فن بسته می شود دیگر کارایی لازم را ندارد و این گرد و غبارهای جمع شده در سیستم باعث ایجاد صداهای عجیب می شود. دیگر مشکل رایج در سیستم ” صدای کلیک” ناشی از هارد درایو رو به تخریب است که یکی از رایج ترین دلایل تخریبی PC محسوب می شود  اگر مکرراً صدای کلیک کردن از داخل سیستم می شنوید سریعاً از اطلاعاتتان بک آپ تهیه کنید زیرا این صدا یعنی هارد درایو شما در حال تخریب کامل است و هم زمان با آن تمام اطلاعاتتان از بین خواهد رفت. شاید همین صدا ناشی از بهم پیچیدگی داخلی اجزاء باشد. در هر صورت به این صدا بی توجه نباشید.

مطالب مرتبط با این موضوع:

مشکلات رایج و نیازمند تعمیر پرینتر شارپ

تعمیرات کنسول بازی سونی