رفع خرابی تلویزیون سامسونگ قدیمی

تلویزیون سامسونگ قدیمی

اولین قدم در رفع مشکل هر وسیله از جمله تعمیر تلویزیون های قدیمی پیدا کردن منشا بروز آ ن مسئله می باشد؛ از طرف تعمیر تلویزیون قدیمی، کاری تخصصی بوده و معمولا اطلاعات درستی از علت بروز این مشکلات وجود ندارد،البته علت اصلی آن استفاده از یک اصطلاح برای مشکلات متعدد توسط کاربران می باشد.

برای مثال مشکلات موجود در تصویر تماما با اصطلاح روشن نشدن شکایت می شود؛ در ورژن های قدیمی تر تلویزیون سامسونگ معمولا به مسائلی مانند پخش نشدن صدا یا تصویر، روشن نشدن یا پرش تصویر، خرابی پیکسل، مشکل در بک لایت و غیره، همگی یک معنا برای مشتری داشت و آن کار نکردن تلویزیون بود؛ به همین دلیل در ادامه به توضیح مشکلات رایج در تلویزیون های قدیمی سامسونگ می پردازیم.

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ قدیمی

رایج ترین مشکلت تصویر در تلویزیون های قدیمی سامسونگ، دیر یا بد روشن شدن تلویزیون است. اویل شروع مشکل، فقط باید مدت زمان بیشتری بریا روشن شدن تلویزیون منتظر بمانید اما در ادامه بالا آمدن تصویر با چندبار قطع شدن تصویر یا خاموش و روشن شدن دستگاه همراه می گردد.

 حتی ممکن است چراغ سبز مربوط به روشن خاموش تلویزیون روشن شده باشد اما دستگاه تا زمانی که به اصطلاح گرم شود؛ بالا نمی آید و تصویری نشان نمی دهد؛روند دیر روشن شدن و بالا آمدن تصویر هربار طولانی تر می شود؛ تا جایی که دیگر تصویری دریافت نمی کنیم. مراجعه به تمیرکار و تعمیر تلویزیون قدیمی ، در این بازه اتفاق می افتد.

علت بروز این مشکل در تلویزیون های قدیمی بخاطر به کارگیری خازن های الکترولیت بوده که به مرور دچار تغییر ماهیت شمیایی می شوند و ظرفیتشان کاهش پیدا کرده و در عملکرد دچار مشکل می شوند؛ اگرچه به طور مقطعی گرم شدن، این کاهش ظرفیت را جبران می کند و  عبور جریان از قطعات در لحظات اولیه روشن شدن، باعث شارژ شدن و برطرف شدن کوتاه مدت مشکلات ظرفیت قطعات معیوب است، اما با ادامه مشکل به طور کلی خازن ها می سوزند و باید تعویض گردند؛ بهتر است بریا اطمینان از اورجینال بودن قطعات به نمایندگی های اصلی سامسونگ مراجعه کنید.

تلویزیون سامسونگ قدیمی

خط افقی در تلویزیون سامسونگ قدیمی

هنگامی که خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون های قدمی ظاهر می شود، باید ابتدا به بررسی اتصال سیم ها و چک کردن عملکرد دستگاه های خارجی پرداخت؛ همچنین کانال های مختلف را امتحان کنید و ببینید که آیا این خطوط روی همه ی کانال ها مشاهده می شود؟ اگر در همه ی کانال ها این خطوط وجود داشتند سپس ورودی های مختلف را امتحان کنید تا ببینید در همه ی آن ها هم این خطوط دیده می شوند یا خیر.

اگر خطوط در تمامی صفحات تلویزیون قدیمی سامسونگ قابل مشاهده است، احتمالاً مشکل از خود تلویزیون بوده و به تعمیر نیاز دارد. قبل از این که صفحه تلویزیون را به مرکز تعمیر ببرید تنظیمات آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

این کار باعث می شود متوجه شوید مشکل نرم افزاری است یا سخت افزاری. برای این کار باید وارد منوی کلی شوید. ابتدا گزینه ی تنظیمات و سپس گزینه ی عمومی یا General را انتخاب کنید.

گزینه ی ریست را یافته و آن را انتخاب کنید تا تلویزیون به تنظیمات اولیه باز گردد. پس از انجام این کار تلویزیون را مجدداً تنظیم کنید؛ در صورت پا برجا بودن مشکل مربوط به قطعات داخلی تلویزیون بوده و باید از کارشناسان نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

علت رفتن تصویر تلویزیون سامسونگ قدیمی

رفتن تصویر در تلویزیون های قدیمی سامسونگ علت های مختلفی دارد که مهمترین علتی که می توان برای آن عنوان نمود فرسودگی بردهای تلویزیون می باشد که به دلیل چند سال کارکردن به وجود آمده است. بنابراین چاره جز تعویض این قطعه وجود ندارد چون در اغلب مواقع قابلیت تعمیر را ندارد.

علت لرزش تصویر تلویزیون قدیمی سامسونگ

پرش تصویر تلویزیون و یا لرزش تصویر تلویزیون ممکن است به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش اتفاق بیفتد. در هر حالت، دلایل مختلفی باعث بروز این پدیده شده و ایراد خاصی را در دستگاه گوشزد می کند. پرش تصویر در مدل های قدیمی تلویزیون بیشتر رخ داده، اگر چنانچه مشکل پرش تنها یک بار اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست اما در صورت تکرار و پرش مکرر تصویر یا سو سو زدن آن، باید دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد و قطعات مرتبط با صفحه نمایش عیب یابی شود.

همانطور که گفتیم ممکن است دلایل مختلفی باعث پرش تصویر تلویزیون قدیمی سامسونگ می شود. به طور کلی تصویر تلویزیون با معیاری به نام Image Flicker سنجیده می شود،  در ایمیج فلیکر، الگوهای روشنایی نمایشگر برای اینکه تصویری را به نمایش بگذارند، شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می کنند. این عمل به شکل نوارهای عمودی در تست قابل روئیت می باشند. چنانچه این نوارها مطابق استاندارد پیش نروند، پرش تصویر تلویزیون را به همراه دارد و کیفیت عملکرد با گذشت زمان کاهش می یابد.